• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos houdt in, slaat af, en kickstart zit vast

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
Pascal
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 01 feb 2011 10:47

Vliegwieltrekker en zuigerstop klopt wel.
Ik was er niet helemaal bij, haha.
Zag een ontsteking zonder vliegwiel voor me.
Maar dan nog is het niet moeilijk.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 01 feb 2011 19:27

maar je zegt nieuw uit 2010, dan hebje toch gwn garantie ofwa? lijkt mij... :x nieuw gekocht toch?
Helaas is het inmiddels 2011 en is de garantie net een paar weken geleden verlopen. Bovendien is mijn vertrouwen in de dealer om het probleem op te lossen inmiddels tot het nulpunt gedaald. Eerdere pogingen van hem ivm hetzelfde probleem liepen in het verleden op niets uit. Hoewel de dealer bij hoog en bij laag volhoudt hele stukken plankgas op mijn brommer gereden te hebben zonder problemen.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 01 feb 2011 19:39

ja die dealers ken ik ook maar al te goed, het zijn eerder prutsers die alleen je geld uit je zak weten te kloppen, maar verstand van brommers ho maar :')
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

stoip
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor stoip » 02 feb 2011 21:42

Ik heb een tomos die gewoon start.
Het probleem is dat de tomos heel onregelmatig rijdt. De tomos heeft een jaar stilgestaan en heeft het daarvoor altijd goed gedaan. Het is een tomos uit 2005 en als ik de tomos nu start en vervolgens gas geef, begint die te lopen maar als ik de gashendel helemaal openhoud, dan valt die weer uit.
Het is een oude tomos waarvan de carbarateur links ligt, maar ik heb de carbarateur al schoongemaakt met een hogedruk spuit. Met afstellen lukte het niet en ik heb al nieuwe benzine erin gedaan, dus wat moet ik nu doen. Het blok is blijkbaar prima, alleen weet ik nu echt niet wat ik moet doen. Dus als iemand goede tips heeft? Graaaaggg
Groetjess Steven

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 02 feb 2011 22:30

Ik heb een tomos die gewoon start.
Het probleem is dat de tomos heel onregelmatig rijdt. De tomos heeft een jaar stilgestaan en heeft het daarvoor altijd goed gedaan. Het is een tomos uit 2005 en als ik de tomos nu start en vervolgens gas geef, begint die te lopen maar als ik de gashendel helemaal openhoud, dan valt die weer uit.
Het is een oude tomos waarvan de carbarateur links ligt, maar ik heb de carbarateur al schoongemaakt met een hogedruk spuit. Met afstellen lukte het niet en ik heb al nieuwe benzine erin gedaan, dus wat moet ik nu doen. Het blok is blijkbaar prima, alleen weet ik nu echt niet wat ik moet doen. Dus als iemand goede tips heeft? Graaaaggg
Groetjess Steven
Hoi Steven, het is wel de bedoeling dat je dan in zo'n geval een apart topic begint en niet mijn topic "kaapt".

LinkjeZ
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer LinkjeZ
Website
  • Citeer

Berichtdoor LinkjeZ » 04 feb 2011 19:26

maar je zegt nieuw uit 2010, dan hebje toch gwn garantie ofwa? lijkt mij... :x nieuw gekocht toch?

Gewoon standaard tandwiel en naar de winkel gaan
65cc polini
Afgedraaide en gepolijste kop
Technigas van piaggio
19mm PHGB Dellortho
sproeier 110
Powerfilter
20mm Spruitstuk
Getuned polini membraam
Opgevulde krukas
1e Kettingzaag veer koppeling
2e Ingekortte tomos veer koppeling
Hpi
26-26 Twv

Cosmokramer
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 06 feb 2011 14:10

Gewoon standaard tandwiel en naar de winkel gaan
Met de brommerboer heb ik het een beetje gehad, en met dat standaard atw (33) trok hij weliswaar beter, maar dan hou ik het probleem dat hij bij lang volgas rijden warmloopt, hij maakt immers nog steeds evenveel toeren dan.

Omdat het gezeik eigenlijk is begonnen toen de bromboer er een standaardsnel had ondergezet (de dikke catalysatorpijp paste niet meer, omdat door de langere schokbrekers van 30 ipv 28 cm de rem er tegenaankwam).

Dus bedacht ik dat ik hem maar het beste in originele staat kon terugbrengen, en dan kijken of dat het probleem oploste. Dus heb ik op Marktplaats een katalysatoruitlaat gekocht voor twee tientjes (van iem. die hem al na een paar maanden onder z'n brommer vandaan had gesloopt) en twee nieuwe schokbrekers van 28 cm.

En dit lijkt de problemen opgelost te hebben. Hij gaat weliswaar minder hard nu (max 33 op de teller), maar hij trekt weer als een beest. Ook tegen de wind in (en dat met die windkracht 7 van vandaag) haalt hij de 30 makkelijk, terwijl je met die standaardsnel dat echt niet haalde, tegen de wind in. Met wind mee dan weer wel, dan ging 'ie makkelijk 40. Het probleem van het warmlopen lijkt nu ook opgelost te zijn, want hij kan nu simpelweg niet meer zoveel toeren maken. Een leuke bonus was dat met de nieuwe schokbrekers dat rare klapperende geluid aan de achterkant ook is verdwenen, kennelijk waren die oude schokbrekers toch niet al te best meer.

Alles bij elkaar vandaag 2 uurtjes werk aan gehad, en 50 euro kosten. Had ik hem naar de bromboer gebracht dan was ik hem 2 dagen kwijt en ruim 200 euro armer geweest.

drestar
Hopeloos verslaafd
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 06 feb 2011 20:45

goed dat je het zelf opgelost hebt, de bromboer kost je idd klauwen vol met geld,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen