• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 62 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • …
  • 158
  • Volgende
Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 11 apr 2011 12:38

en eventuele excuses voor het *** woord. Als mensen er moeite mee hebben is dat erg vervelend
Als je twijfelt of het storend overkomt , en je denkt dat het niet ten goede komt van jouw gedrag op het forum.
Dan heb je zelf nog de mogelijkheid om je post te wijzigen. :wink:

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog


tvdtomos
Tomosforummer
Berichten: 183
Lid geworden op: 13 mar 2011 13:33
Locatie: Dron(t)(k)en
  • Citeer

Berichtdoor tvdtomos » 11 apr 2011 13:30

en eventuele excuses voor het *** woord. Als mensen er moeite mee hebben is dat erg vervelend
Als je twijfelt of het storend overkomt , en je denkt dat het niet ten goede komt van jouw gedrag op het forum.
Dan heb je zelf nog de mogelijkheid om je post te wijzigen. :wink:
ohja, was ik even vergeten. komt in orde in het vervolg :wink:
Tomos A3

set up:
Airsal 70cc (Puch Maxi)
Puch 70cc Athena cilinderkop
15/15 carb
Spruitstuk Tomos voor Puch cilinder 15 mm
Biturbo
twv 26/22

Top: Klokje rond
Omhoog

VanilleIJs
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:07
  • Citeer

Berichtdoor VanilleIJs » 12 apr 2011 13:53

Hallo,
Sorry ik weet niet of ik in de goede categorie mijn vraag stel.
Ik heb net een oude tomos apn 6 uit 1982 gekocht en deze heeft framenummer/motornummer/etc. alles goed zichtbaar. Welke procedure moet ik nu gaan volgen om er een kenteken op te krijgen? Eerst schouwen, dan kenteken aanvragen.. ik heb echt geen idee. En waar wordt er allemaal naar gekeken tijdens zo'n keuring? Ik wil er graag zo snel mogelijk mee gaan touren!
Alvast bedankt!
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 12 apr 2011 14:01

Ik zou eerst even de RDW mailen.
Deze kunnen je vertellen waar de brommer aan moet voldoen.
Wat in ieder geval goed moet zijn:
-Remmen
-Licht
-Alles degelijk gemonteerd
-De topsnelheid niet hoger dan 55km per uur (kan ook 50 km/h zijn)
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 12 apr 2011 15:03

Heb je al op de site van de RDW gekeken ?

http://www.rdw.nl/nl/particulier/bromme ... fault.aspx

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

shuijbregtse
Tomosforummer
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 dec 2009 15:08
  • Citeer

Berichtdoor shuijbregtse » 12 apr 2011 16:20

die eisen zijn niet zo schokkend die moet natuurlijk alle originele spullen hebben imitatie mag ook maar je blok nummer meot goed leesbaar zijn en je chassis natuurlijk en je nummer enzo en die mag geen tering herrie maken ook niet te hard knipperlichten zijn niet verplicht natuurlijk maar licht en remlicht wel maar snap jezelf ook natuurlijk wel op de site staat het ook allemaal waar het aan moet voldoen of je kan ff bellen met de rdw maar ik zou eerst ff kijken op de site natuurlijk groeten sander
Tomos a35 (under construction)
Ford Escort 1.6 16v
Omhoog

Gebruikersavatar
pinty
Vaste forummer
Berichten: 452
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:16
Locatie: Leidschendam
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 13 apr 2011 13:30

Ik plaats het hier maar neer...

Ik heb een s25. Daar wil ik even snel de carb onderuit halen.....is het nou echt nodig om het hele blok los te schroeven?? of is er een snellere manier?

Ik krijg de carb er namelijk niet onderuit, zolang het blok gewoon vast zit aan het frame. (bij mijn s1 heb ik ook het hele blok er af moeten schroeven)
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)
Omhoog

shuijbregtse
Tomosforummer
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 dec 2009 15:08
  • Citeer

Berichtdoor shuijbregtse » 13 apr 2011 15:38

je ken je voorste bouten los maken dan kan je het blok kantelen haal dan wel ff je uitlaat los

grtz
Tomos a35 (under construction)
Ford Escort 1.6 16v
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 13 apr 2011 15:42

je ken je voorste bouten los maken dan kan je het blok kantelen haal dan wel ff je uitlaat los

grtz
Is het loshalen van alleen de achterophanging voldoende om genoeg te kunnen kantelen ,
of moet de uitlaat dan echt bij de cilinder los gehaald worden ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

shuijbregtse
Tomosforummer
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 dec 2009 15:08
  • Citeer

Berichtdoor shuijbregtse » 13 apr 2011 15:46

je uitlaat bij je achterste ophanging is genoeg bij je cilinder kan je hem laten zitten dan kantelt die mee
Tomos a35 (under construction)
Ford Escort 1.6 16v
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 13 apr 2011 15:52

je uitlaat bij je achterste ophanging is genoeg bij je cilinder kan je hem laten zitten dan kantelt die mee
Dat bedoel ik ... kleine detail maar scheelt een hoop ellende ( met de tapeinden :wink: )

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

ricotjuh3
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2011 11:14
  • Citeer

Berichtdoor ricotjuh3 » 13 apr 2011 18:14

hallo
weet iemand of er verschil zit kwa snelheid tussen een cdi ontsteking en contactpuntjes???
groete ;)
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 13 apr 2011 18:23

Mits goed afgesteld is dat er niet.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
pinty
Vaste forummer
Berichten: 452
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:16
Locatie: Leidschendam
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 13 apr 2011 21:23

je ken je voorste bouten los maken dan kan je het blok kantelen haal dan wel ff je uitlaat los

grtz
Is het loshalen van alleen de achterophanging voldoende om genoeg te kunnen kantelen ,
of moet de uitlaat dan echt bij de cilinder los gehaald worden ?
daar was ik al bang voor...
dan kan ik net zo goed de laatste bout(en) ook maar losmaken. maakt het sleutelen wel wat makkelijker.
thanxs

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

[edit] post even aangepast en leesbaar gemaakt. Dat krijg je als de oudere garde ineens modern gaat doen met internet op de mobiel :mrgreen:
Omhoog

Gebruikersavatar
pinty
Vaste forummer
Berichten: 452
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:16
Locatie: Leidschendam
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 15 apr 2011 10:18

Ik heb dus pech...het hele blok zal er dus uit moeten. Ik kan hem niet kantelen, zoals ik met de s1 heb gedaan.
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)
Omhoog

bramster
Pindabrein
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2011 15:26
  • Citeer

Berichtdoor bramster » 15 apr 2011 11:12

Hallo,

Ik heb een tomos eerst reed die niet meer maar nu wel.
Maar er komt veel witte rook uit de uitlaat.
En hij gaat heel moeilijk naar zijn 2.
Heb ik mis de verkeerde mengsmering er in gedaan bij een tomos A35 is het toch 1:50?
Alvast bedankt.
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 15 apr 2011 11:30

Is inderdaad 1:50.
Veel witte rook kan duiden op carterolie dat meeverbrand.
Kijk eens of je keerringen lek zijn.
Dat moeilijke schakelen kan komen door een kapot vraagtekenveertje.
Stottert hij ook tijdens het schakelen? En schakelt hij sneller over als je ,tijdens het punt waarop hij hoort te schakelen, even het gas er af doet en weer gas geeft?
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 15 apr 2011 11:34

voor een filmpje met een rokende tos moet je hier maar eens naar kijken.
viewtopic.php?f=68&t=13496
Als de jouwe net zo rookt moet je de oliekeerringen van de krukas vervangen.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 15 apr 2011 11:58

Idd, rechterkrukas keerring is waarschijnlijk lek. Dan verbrandt je ATF olie en dat geeft witte rook. Dat kan ook verklaren waarom hij niet meer goed schakelt.
Omhoog

Gebruikersavatar
pinty
Vaste forummer
Berichten: 452
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:16
Locatie: Leidschendam
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 15 apr 2011 12:32

Dat hoeft niet, maar het zou kunnen.
Mijn tomos rookte in het begin ook stevig na lang stil te hebben gestaan.
Het kan ook, dat het komt door oude benzine. Olie zakt namelijk naar de bodem.
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 62 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • …
  • 158
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.