• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Uitlaat bevestiging

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
20 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 01 apr 2011 15:55

hallo,

ik moet een uitlaatje van iemand zn ouwe en vertrapte tomos vervangen, toen ik de uitlaat los wilde maken trof ik dit aan :

Afbeelding

Afbeelding

hoe krijg ik dit ooit los?

uitlaat mag kapot word toch vervangen, maar cil moet goed blijven

heb geen elektronisch gereedschap, slechts spierkracht :)
Omhoog


Gebruikersavatar
klein_opdondertje
Vaste forummer
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:32
Locatie: harderwijk
  • Citeer

Berichtdoor klein_opdondertje » 01 apr 2011 16:41

om te beginnen goed warm stoken,doormiddel van rijden of brander er op zetten,daarna iets aflaten koelen en inspuiten met kruip olie.dik inspuiten.nacht inlaten werken en weer inspuiten en los draaien met griptang.lukt dit niet kun je de moer er voorzichtig afslijpen en later er een andere op vast lassen en dan het draad eind er uit proberen te draaien met behulp van kruip olie en griptang.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 01 apr 2011 17:54

hmm ok, ik stook het wel warm en spuit hem dan vol met wd40

maar boven dat ....ding.... zit niets, geen moertje of wat
iig niets waar ik bij kan

dus gewoon dat hoopje ellende met griptang keihard tegen de klok in draaien todat het los schiet?
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 01 apr 2011 18:00

Ik hoop wel dat je in ieder geval afspraken hebt gemaakt over hoe en wat als die verrotte zooi kapot gaat?
Want die kans is dus levensgroot aanwezig!
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 01 apr 2011 18:04

Ik hoop wel dat je in ieder geval afspraken hebt gemaakt over hoe en wat als die verrotte zooi kapot gaat?
Want die kans is dus levensgroot aanwezig!
ja dat zei ook al, maarja zo blijven rijden is ook geen optie, dat ding is lek bij de expansie, bocht, flens, en pakking

zolang cilinderpunt maar goed blijft zodat er ooit nog een uitlaat op kan....
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 01 apr 2011 18:11

Ik vrees dat je in ieder geval de draadeindjes moet vervangen.
Zo te zien gaat dat echt niet goedschiks lukken, maar moet je die roestbende gewoon uitboren.
No way dat je dit geval zonder geweld (en boormachine) tot een goed eind brengt.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 01 apr 2011 18:47

hmm daar heb ik ook weer geen zin in, ik vraag het wel aan die gozer
die tomos is toch rijp voor de schroot anyway
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 01 apr 2011 19:25

zo is dat.
Best heel leuk om mensen te helpen, maar als het je zelf geld gaat kosten is het een stuk minder leuk.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 01 apr 2011 19:45

Haal eerst even een staalborstel erlangs, dan is het roest tenminste weg, en kan je wat beter zien wat de staat is.
En dan heet stoken, en dan kruipolie erop.
Misschien dat het dan nog redelijk te doen is
Omhoog

brombertje
Diehard
Berichten: 1255
Lid geworden op: 16 jan 2011 19:45
Locatie: Duiven
  • Citeer

Berichtdoor brombertje » 01 apr 2011 20:15

Die draadeinden die ik zie, voorspellen ook weinig goeds. Ik denk dat ie beter een leuke andere voor een paar honderd euro op kan zoeken, want als je dat ding weer een beetje lekker wilt laten rijden zal dr waarschijnlijk een andere cilinder op moeten, of je moet alles uit kunnen boren en weer netjes kunnen schuren/slijpen/boren/tappen. Best hopeloos :')
Laatst gewijzigd door brombertje op 01 apr 2011 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 01 apr 2011 20:16

was dus ook mijn idee.
Draadjes en moertjes zijn al zo erg verkankerd door de roest dat er m.i. niks meer van te maken is.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 02 apr 2011 11:06

die jongen geeft niets om ze tomos, en verkracht dat hele ding..
ik laat hem wel zo en vertel dit aan hem..
Omhoog

Gebruikersavatar
Jan de Lasser
Diehard
Berichten: 1434
Lid geworden op: 01 apr 2010 21:49
Locatie: Vaassen
  • Citeer

Berichtdoor Jan de Lasser » 02 apr 2011 11:10

gelijk heb je.
Neon Tomos:
viewtopic.php?f=68&t=13496

Bouten (en moeren trouwens ook) aandraaien tot 1/4 slag voor de vloeigrens!
En gebruik altijd kopervet

goed gereedschap en slechte vrouwen kosten klauwen met geld!
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 02 apr 2011 13:15

hoe lang heeft dat ding wel niet op de bodem van de zee gelegen... :mrgreen:
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

BBTomos
Vaste forummer
Berichten: 342
Lid geworden op: 26 okt 2009 17:38
Locatie: Santpoort-noord
  • Citeer

Berichtdoor BBTomos » 17 apr 2011 13:30

Je kan ook de boutjes afbreken en nieuw schroefdraad erin tappen.. dan maak je hem gewoon vast met imbusjes o.i.d. ;)
Runnin' on music & petrol.
Omhoog

BBTomos
Vaste forummer
Berichten: 342
Lid geworden op: 26 okt 2009 17:38
Locatie: Santpoort-noord
  • Citeer

Berichtdoor BBTomos » 17 apr 2011 22:17

of je snijdt de uitlaat eraf, dan haal je het blok eronder vandaan, en ga je er dan mee aan de slag, dus die tapenden eraf tikken en dan wat ik hierboven zei
Runnin' on music & petrol.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 17 apr 2011 22:29

heb de lekke delen van de uitlaat dicht geplamuurd/dikke olie/- dan uitharden en kachelverf eroverheen, vooralsnog houdt het :')
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 17 apr 2011 22:57

kachelpoets,goed idee, :) ik heb ook nog ergens een tube liggen die ik eens ga proberen op m'n uitlaat
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 17 apr 2011 23:03

kachelpoets,goed idee, :) ik heb ook nog ergens een tube liggen die ik eens ga proberen op m'n uitlaat
shit is zo dik en hechtend , werkt perfect man
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 18 apr 2011 12:26

ik had daar nog helemaal niet aan gedacht, :P
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
20 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.