het houd maar niet op met problemen.
het valse lucht probleem heb ik opgelost, dit kwam doordat mijn carburateur niet goed afgesloten zat op dit punt:

Het buisje wat om het spruitstuk heen zit bleek niet ver genoeg in de carburateur te zijn geschoven, waardoor er veel lucht langs glipte. nadat ik dit probleem gevonden had was het niet veel werk om deze erop te krijgen.
Mijn kop lag eraf, en omdat mijn tape-eindes helemaal gaar waren heb ik deze er met veel moeite op kunnen krijgen (boren, ringetjes enz enz), maar hij zit er goed op.
De tomos reed weer goed, alleen vond ik hem erg veel lawaai maken. ik bedacht me dat de uitlaat niet goed vast zat, en heb hierom maar even de twee uitlaat bouten wat harder aangedraaid. echter maakte ik hier een grote fout, want een van de moeren brak af. zie foto:

Ik dacht slim te zijn, door een klein gaatje in de bout te boren, en dan met een imbus deze eruit te draaien. echter had dit totaal geen effect, en mijn bout zit er volledig in vast.
hoe zou ik dit ellendige probleem op kunnen lossen? ik las al wat over een zogenaamde "helicoil" plaatsen, maar dat gaat aardig in de papieren lopen. zit er niets anders op dan een nieuwe cilinder kopen?
thx alvast
hier een totaalplaatje van de motor: