imitatie zegt het al@ 2pac, ik zou zelf wel willen weten waarom hij dit niet zou moeten doen.
Ik ben nog een noob weetjewel?
Ik ben laatst al in Enschede geweest en als er een meeting komt zal ik dr ook wel heengaan.Dat is inderdaad wel netjes. Maar mocht je ooit naar een Enschede meeting komen, zal ik je er even uit trekken!Een grotere carburateur is echt een must bij het opvoeren. Helaas gaan ze standaard voor Tomos niet groter dan 16/16. Ik heb zelf een dellorto PHBN 17.5 LS. Dit is de handshoke versie. En bevalt mij heel erg goed. Ruim voldoende mogelijkheden om af te stellen zoals brombertje al vermeld heeft.
onderbouw eensgrotere cabarateur heeft niks met snelheid te maken
met een goed afgestelde 15mm carbarateur kun je een goede prestatie halen
Een grotere cabarateur gaat ook nadelen geven op je topsnelheid omdat hij dan in de hoge toeren minder power heeft en in de lage meer power
Dus je topsnelheid zal mischien zelf dalen![]()
Je kan beter andere dingen veranderen zoals
-compressie verhogen (kun je sneller een vastloper krijgen)
-Spoelpoorten vergroten inlaat meer laten flowen
-uitlaat poort hogen en of breeder maken
-zuiger inkorten
Dit zal meer effect hebben dan een grotere cabarateur
2pac, ik blijf me er soms over verbazen wat voor onzin jij soms uitkramen kan.
Ik moet mezelf inhouden om hier geen discussie van te maken, maargoed.
Natuurlijk heeft je cilinder aanpassen meer nut, maar als meneer al deze vragen stelt, no offence trouwens, dan zal hij ook niet in staat zijn zijn cilinder aan te passen. Daarom is een 17.5 een goede oplossing om toch iets meer uit zijn Tomos te halen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten