ik heb eergisteren een 2de hands tomos flexer uit 2005 gekocht, bij de verkoper starte hij gewoon goed en reed ook goed enz, dus gekocht.
hij heeft wel op z'n kant in de auto gelegen en er is dus een beetje benzine uit gelopen, maar niet overdreven veel want we hadden eerst de tank zo goed als leeg laten lopen.
Thuis starte hij ook gewoon, even afgespoten met een nevelstraal water en toen een stukje op gaan rijden, alles prima.
na 3 á 4 uur na het rijden kijken of hij nog steeds goed starte weer effe gestart en deed het gelijk.
gisterochtend wilde ik erop weg, dus choke aan en kicken maar hij vertikte het gewoon.
de bougie was zwart en nat, dus maar een sproeier 52 gehaald (zat 53 in maar die gast van de brommer zaak zei ja je moet heele kleine stapjes doen, wilde zelf 50 halen maarja..) en een nieuwe bougie.
alles erin gezet, maar hij start nog niet, de boegie blijft nat.
ik heb ook de bougie getest op vonken, ik zie hem wel vonken maar ik zie geen dikke blauwe vonk (kan misschien ook komen dat ik het niet goed kon zien omdat ik het buiten in de zon deed)
de brommer slaat soms wel een beetje aan en als je dan denk hij loopt dan slaat hij al weer af.
wel is het zo dat wanneer je de kick start een klein zetje geeft, je een soort sissend geluid hoort bij de cilinder.
wie helpt me uit de brand!