valt ook wel weer mee.
Nieuwe koppakking bij een auto is duurder
Je zou eens in de: te koop sectie van het forum kunnen kijken?

en ik ben tijdelijk blut dus ik zal wel moeten wachten
heb al beetje rond gekeken in de :Te koop onderwerp

valt ook wel weer mee.
Nieuwe koppakking bij een auto is duurder
Je zou eens in de: te koop sectie van het forum kunnen kijken?
dat weet ik daar komt morgen iemand voor wat um zo technish ben ik niet dus dat word wel geregeldDat stuk wat afgebroken is ligt dus ergens onderin je blok bij de krukas,als je dat niet eruit haalt kun je meer problemen verwachten.
de boel laat ik door een ander doen zodat ik zeker weet dat het goed gaatDat is waarschijnlijk volledig vergruist en door het carter gevlogen. De cilinder is nog wel te honen, met een nieuwe passende zuiger, maar een goed 2e hands setje is vaak dezelfde prijs.
Gewoon hele blok eronderuit halen, carter uitspoelen, uitlaat even uitblazen met compressor, vanaf de achterkant.
Goede 2e hands cilinder/zuigerset met een kop, liefst met een nieuwe lager. Een nieuwe lager omdat deze nu gewoon veel gruis en klappen heeft gehad, en voor die paar euro voorkom je later ook geratel en trillingen. Altijd nieuwe pakkingen gebruiken, en alles goed monteren. Zuiger dus ook de goede richting op, etc.
Gewoon niet bezuinigen op kleine onderdelen die nieuw een paar euro kosten, en later veel plezier geven!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten