Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Ik heb een Tomos Revival TS met een A55 motorblok. Bij het loshalen van het deksel aan de kant van de onsteking, viel een metalen onderdeel op de grond. Ik weet niet waar het hoort te zitten. Mijn vermoeden is, dat het bedoeld is om de twee olieslangetjes die naar het oliepompje gaan, op hun plaats te houden. Wie kan mij duidelijk maken hoe en waar ik dit onderdeel precies monteer? Heeft iemand een exploded view van een A55 of een deel daarvan?
Hatsikidee, ik heb het zelf onverwacht nog uitgevonden! Het plaatje zorgt ervoor dat de olieslangetjes niet weg kunnen glijden. De lange rechte kant gaat deels achter het rubber in het carterdeksel. Eerst het metalen plaatje erin leggen, dan het rubber er met de schuine kant overheen schuiven. De korte kant haakt in het gat in het carterdeksel waar de olieslangetjes doorheen gevoerd worden. De olieslangetjes kunnen er nu langs naar de oliepomp.