kan dat echt? elke mix is toch 1:50Tank je een degelijke brommermix ? de kwaliteit van de ene pomp met de andere scheelt enorm.
Ja dat kan zeker !!!
Ik tankte voorheen vaak Texaco mix uit zo'n ouderwetse ketelpomp wat aangesloten staat op de hogedrukleiding,
1 eurostuk erin stoppen en je krijgt er een kleine lading mix uit.
We hebben ook vaak bij de Esso getankt , en ook daar werd onze Tomos niet vrolijk van.
Mijn motorblok maakte met deze mix veel herrie, was niet om aan te horen , en ik begreep niet waarom,
omdat mijn blok in zeer goede staat verkeert.
Toen heb ik op de terugweg uit Rotterdam eens verkeerd getankt , namelijk super ipv euro en wilde ik zelf mixen
met de MPM olie de ik bij mij had. Opmerkelijk was dat mijn blok weer superstil reed en klonk als een naaimachine.
Een paar weken terug ging ik bij de BP tanken , en werd mijn blok ook weer superstil van.
Dus ja , wij rijden met 2 Tomossen en wij delen dezelfde conclusie , niet meer bij de Texaco en de Esso tanken.
Conclusie , een goede mix scheelt enorm in de herrie wat van het blok komt , maar ook de zuinigheid van verbruik verandert gek genoeg. Ook dit hebben we bijgehouden en vergeleken in onze normale wekelijkse verbruik.
Met div soorten zelfmix heb ik tot nu toe alleen goede ervaringen met MPM olie ( heb ook nog geen andere in gebruik gehad),
wat voor mij ook goed uitkomt omdat ik deze bij mijn groothandel van automaterialen kan halen.