Berichtdoor brombertje » 09 aug 2011 16:16
Tomos A5. Je bedoelt waarschijnlijk een A3 (standaard model) met zwarte A5 cilinder. Die moet origineel 1 op 40-50 halen. Met sproeier 56 en bullet uitlaat moet 1 op 40 ook wel te doen zijn. Afstanden zijn soms langer dan je denkt. Als ie lekt krijg je wel een vlek onder je brommer. Het verbruik ligt ook wel aan de benzine die je tankt, bij vage merken rij ik minder op een tank dan bij Shell enzo.
En je oude account zal nog wel werken, maar je moet even in je instellingen veranderen dat je supporter wilt zijn in het beginnersforum, anders kan je er niet meer in na 10 berichten. Hoe dat werkt kan je wel opzoeken of aan een moderater vragen.
ps Als je echt wilt weten hoeveel hij verbruikt zou je een goedkope teller erop kunnen zetten.
Een goedkope Action teller erop beunen en instellen op 20 of 21 inch wielmaat geeft een redelijk goede weergave van snelheid en afstand. 21 inch vond ik het beste met gps te vergelijken. Kost 3,95 ofzo, maar je hebt wel een goede meting.
Tripmeter resetten met tanken, volgooien totdat je de benzine net onder het tankgat hebt en dan leegrijden tot de reserve, dan heb je ongeveer 3,5 liter verbruikt. Dan kan je het echte verbruik zien. Met 30 km op een tank zou ik elke dag moeten tanken.