wat voor olie moet er in een tomos 2l blok? gewoon de standaard tomos en puch olie (die uit dat gele flesje)? of andere, want de brommer heeft 2 handversnellingen.
alvast bedankt!
waar haal je dat?heb hier fles staanIk heb het gevraagd aan een autozaak maar hun zeggen dat ze 10w30 niet kennen?
Ik snap er echt niks meer van overal staat dat je die olie moet hebben je kunt het alleen nergens kopen
oldtimer brommer zaak, er staat op ; 4t 10w30waar haal je dat?heb hier fles staanIk heb het gevraagd aan een autozaak maar hun zeggen dat ze 10w30 niet kennen?
Ik snap er echt niks meer van overal staat dat je die olie moet hebben je kunt het alleen nergens kopen
Ik rij nu op 10 w 40 is bijna hetzelfde
ja dat is zo'n beetje hetzelfde, je kan ook gewoon van Kroon kreidler/zundapp olie kopen, werkt perfect en word aangeraden voor mijn tomos schakelbrommer door oldtimer expert.ik had ook ergens gelezen dat je er sae 30 in moet gooien:S ik snap er helemaal niks van:p
dus is mijn 4T 10w30 te gebruiken als bakolie? (heb nu gewoon kroon erin)Er is genoeg koppelingsolie met SAE 30 (=viscositeit) te koop. En idd gewoon die Kroon olie gebruiken, die is voor handgeschakelde 2takt blokken. 10w40 4takt olie is smeerolie voor de motor, geen koppelingsolie, al kan je het ook best gebruiken als je niets anders hebt. Die is gewoon wat dikker.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast