Aangezien ik de kleine variant van de ketting al besteld had, heb ik een mailtje gestuurd waarin ik verzoek deze te veranderen naar de grotere variant.Ik heb de korte SFR ketting en atw 22, en hoefde niet zoveel schakels af. Beter een maatje groter nemen voor de zekerheid met atw 28.
Schokbrekers: 280 mm is standaard.
Vliegwieltrekker die ik heb, in zo'n doorzichtig doosje heeft 2 maten. Die past eigenlijk altijd. Die heeft M22 (x1,5) en M26 (x1,5). De 26 is voor normale vliegwielen 12V80W ontsteking. Oude kunnen misschien kleiner zijn.
Vandaag wat bestelde spullen binnen gekregen.
Tergend, want zelfs deze vliegwieltrekker past niet (m22), waardoor ik dus weer 5 euro vern!@#kt heb. Daarnaast had ik nog een nieuwe ketting+tandwielen besteld, die ik er met veel bloed zweet en tranen op heb gekregen, doordat ik het voor tandwiel er niet af kreeg. uiteindelijk is dit gewoon gelukt.
Nu liet ik toevallig mijn buurman zien waar ik mee bezig was, en die vond dat er nogal wat speling bestond op het achterwiel (dus naar links en rechts). ik even goed gekeken, blijkt dat de achterbrugas geen moer op de bout heeft. super gevaarlijk dus? want dit is mij nooit eerder opgevallen. Ik dus even langs de gamma en nog wat zaken gegaan, waar ik nergens geholpen kon worden omdat die spoed 1,25mm is ipv de reguliere 1,50.
Met andere woorden, weer veel gekloot om niets.
wat ik me dus afvroeg: wie o wie kan mij aan zo'n moer helpen, en zal daarmee het spelingsprobleem opgelost zijn?
en is het gevaarlijk om er nu op te rijden?
thx alvast, van een vrij gefrustreerde tomos rijder:P
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Hoezo hoef je bij een chromen achterbrug geen veren te vervangen dan?je kan er ook een chromen achterbrug opzetten,het voordeel is dan dat je geen bussen moet vervangen
Maar dan zijn je veren nog niet effectiever; de totale veerconstante & lengte van de veer blijven immers gelijk toch...je achterveren komen een stuk hoger uit omdat de bevestiging verder naar voren zit, dus komen je achterveren rechter te staan en heb je bijna 2cm erbij,
Ik ben ze nog niet tegengekomen, linkje aub?Voor €10,- euro kan je een bussenset voor de achterbrug kopen compleet met bout en moer,
als je speling in je achterbrug voelt dan is dat vast niet opgelost door er alleen een moer op te draaien.
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Dat is zonder moer
ik betaalde maar 39 euro voor een cromen achterbrug, en om even antwoorden te geven op je andere vragen ,Daarnaast vind ik 50 euro voor een chromen achterbrug een beetje teveel van het goede. het liefst vervang ik gewoon de bussen
Zal wel een takkewerk zijn weer, helemaal om die oude verrote bout eruit te krijgen
Maar hoezo zou je geen bussen nodig hebben bij een chromen achterbrug dan?ik betaalde maar 39 euro voor een cromen achterbrug, en om even antwoorden te geven op je andere vragen ,Daarnaast vind ik 50 euro voor een chromen achterbrug een beetje teveel van het goede. het liefst vervang ik gewoon de bussen
Zal wel een takkewerk zijn weer, helemaal om die oude verrote bout eruit te krijgen
de veerweg van je schokbrekers blijven natuurlijk wel hetzelfde,alleen doordat de veren verder naar voren komen en daarmee de hoogte veranderd word de afstand tussen je wiel en achterspatbord wel groter
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten