viewtopic.php?f=56&t=715 Ga ik dan deze how to moeten gebruiken of kan het simpeler?
Ik ben er nu zelf al achter waar dar veertje voor is, is dus een onderdeel van de kickstarter en het zorgt ervoor dat de kickstarter op zijn plaats blijft. Het hoor in een gat in de kickstarter met het veertje eerst.dat dingetje zag ik laatst ook ineens in me schroevenbakje van met tomos liggen. Geen idee wat het is, kon iig gewoon door rijden. Ik volg dit even.
Ik had 20 km eerst gereden, daarna viel hij uit. Bougie draai ik altijd handvast en dat net een klein beetje vaster zodat je hem net niet met de hand los kan maken en zo zat hij ook toen ik hem los maakte. Zo heb ik het die keren erna ook gedaan en compressie was gewoon goedMisschien bougie er niet goed ingedraaid, waardoor hij geen goeie compressie kon maken?
Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Zit een gaatje in, daar gaat eerst de veer in en dan steek je dat kogeltje erin zodat de bolle kant uitsteekt.Oke bedankt. Nu heb ik het volgende probleem. Ik was vandaag aan het rijden en plots viel de tomos uit. Wanneer ik hem daarna starte begon hij te schokken net alsof hij onregelmatig begon te lopen. hierna viel hij ook weer gelijk uit en dit deed hij elke keer. Nu dacht ik misschien heb ik een warmloper gehad? Ik heb net de cilinder eraf gehaald en alle onderdelen zien er nog uit net als een paar dagen, geen voelbare krasjes ofzo.
Nu was ik gisteren dus bezig met mijn ontsteking. En toen alles er terug opzat vond ik iets op de grond. Nu dacht ik dat dat van mijn kickstart was ofzo want kon het nergens plaatsen en mijn kickstart klikt niet meer vast als je hem uitklapt om te kicken. Hier een foto van het onderdeel:
Zonder dit veer achtig iets heb ik dus nog wel 20 km gereden voordat hij uitviel.
Hoop dat iemand mij kan vertellen waar dit van is of iemand denkt te weten waarom mijn brommer het niet meer goed doet.
Ga zelf nu nog carburateur schoonmaken en andere bougie proberen.
Mvg Brom.
Gebruikers op dit forum: Olgierdadze en 1 gast