• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

trilt erg,ratelt geluid uit cilinder

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
29 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 10 okt 2011 19:54

ik heb een 2de tomos a35 gehaald maar hij rijd niet lekker.
hij start wel goed in 1 a 2 keer kicken.
als ik stil sta en geeft langzaam gas dan trilt hij best wel erg.
als ik gas geef en laat hem dan ook gelijk weer los dan ratelt mijn cilinder heel erg.
ken het hier aan de zuigerveren liggen?
en nee het is niet de koppeling want er zit een nieuwe(die komt uit me oude tomos a35 en daar deed hij het perfect)
setup is:
cilinder+zuiger en cilinderkop geen idee.
14/9 carb sproeier 54.
bougie is lichtbruin bhs6 zit erin.
spruitstuk is begrenst.
twv 26 twa 28.
ontsteking staat op brommer stand.
speedy uitlaat.

ik weet niet wat de vorige eigenaar er op heeft hezet maar hij trekt wel erg snel op.
volgens mijn zit er een standaard 50cc op of een standaard snel.
want op mijn oude zit een 50cc op en die is even groot als me nieuwe brommer.
koppelingsveren zijn nieuw en niet ingekort.
anders zal ik wel effe fot's van de cilinder poort maken zodat jullie kunnen zien wat het nou is.
mijn top ligt nu rond 40kmh en rond de 40kmh komt die trrrrrrrrrtrtrrrrrrrrrtrrrrtrrrrrrrrrrrrtrrrrrr en houd dan ook erg in.
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog


tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 11 okt 2011 11:59

tijdens het rijden naar huis toe hoorde ik trrrrrtrrrrtrrrrtrrrrtrrr.
ik klinkt net als een tomos starten die koud is en dan volgas gaat rijden zodat er witte rook uit komt wat weg is als hij warm is.
en bij me cilinder is het net alsof er iets aanloopt of langsschuurt.
ik ga vanavond effe die cilinder eraf halen en effe naar die zuigerveren kijken.
misschien dat deze versleten of kapot zijn.
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 18 okt 2011 22:02

ik ben eens gaan onderzoeken wat er nou voor cilinder op zat op me Tomos.
en er zit een standaard 50cc en een snorzuiger aangezien er nog fabrieksbouten inzitten.
die cilinder of zuiger krijg je er alleen uit als je die bouten bij de spruitstuk vervangt voor normale.
ik nog steeds die trrrrttrrrrr geluid uit m cilinder kan dit komen doordat mijn ontsteking niet goed staat?
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 24 okt 2011 17:21

iemand?
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 24 okt 2011 17:37

ik was nog vergeten te melden dat als ik half gas rijd hij steeds hard zacht hard zacht gaat.
zou er toch ergens vals lucht zijn?
bougie is trouwens nog steeds mooi koffie bruin.
er zit een snrzuiger in zou het helpen als ik er een bromzuiger in doe met nieuwe zuigerveren?
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

Gebruikersavatar
Lev-he
Tomosforummer
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 apr 2010 15:00
  • Citeer

Berichtdoor Lev-he » 27 okt 2011 20:52

Heb je een grotere sproeier al eens geprobeerd? Anders even de deo test doen voor de zekerheid, om valse lucht uit te sluiten.
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 27 okt 2011 21:22

ik heb info van Dr. Tomos gehad en die vertelde me dat ik juist kleiner moest gaan kwa sproeier.
ik ben van 54 naar 50 gegaan en die trtrrtrrtrrr is idd minder geworden maar is niet weg.
vooral op me top en als ik me gas langzaam loslaat.
deo test zal ook effe doen voor de zekerheid.
Heb je een grotere sproeier al eens geprobeerd? Anders even de deo test doen voor de zekerheid, om valse lucht uit te sluiten.
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 28 okt 2011 01:25

dat inhouden als je volgas rijd komt door die 9mm. (ik wil wel maar ik kan niet)
als je daar vanaf wil zijn neem je een grotere carburateur of je vergroot zelf de luchtinlaat.

ik begrijp soms niet dat mensen denken dat je zoiets oplost met een groter sproeiertje.
het mag duidelijk wezen dat het ding naar lucht snakt en niet naar benzine.

en dan nog, al zou je er een grotere sproeier inzetten om een hogere top te bereiken dan heeft hij ook meer lucht nodig en dat kwam hij in de eerste plaats al te kort dus dit is letterlijk dweilen met de kraan open.

dit is hoe ze die blokjes geknepen hebben om aan de 25km per uur snorfiets norm te voldoen.
ze hebben bij tomos dus letterlijk de carburateur keel dicht geknepen.

in combinatie met een 31 of 33 achtertandwiel plus gladde zuiger en slangetje in het luchtfilter en ze hebben dat gewoon niet goed opgelost ze hadden beter een kleinere cilinder inhoud kunnen kiezen maar zelfs dat begrijp ik want het is om economische redenen dat ze de bestaande onderdelen van een 45km model kunnen gebruiken anders moesten ze weer een aparte cilinder/zuigerlijn opstarten.
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 28 okt 2011 01:38

met andere woorden je kan dus honderduizend andere sproeiers of uitlaten of zuigers of whatever proberen maar je fietst gewoon om het probleem heen.
zolang je die kleine lucht inhoud niet veranderd blijft het probleem bestaan.

ik heb hier wel een bak vol onderdelen die mag je lenen en dan mag je alles een voor een proberen en dan krijg je als laatste een 14/12 oke :mrgreen:

Edit:

Kijk maar eens naar wat wurft heeft gedaan met zijn carb dan zie je meteen het verschil.
Die snapt het.

Afbeelding
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 28 okt 2011 17:32

oke ik snap het dus ik zal dus een gat in me frame moeten boren om hem die extra lucht te kunnen geven.(zie foto)
[urlAfbeelding
in die blauwe cirkel zou ik dan een gat moeten maken zodat hij meer lucht krijgt.
bij me andere tomos zit dat gat er wel in hmmm vreemd.

[urlAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us][/url]
oke maar hij heeft het gat vergroot naar 12mm neem ik dan aan.
dat staafje wat ervoor zit kun je die er gewoon af klikken of zit deze vast?

effe offtopic:woon je zelf ook in lelystad dan ?

met andere woorden je kan dus honderduizend andere sproeiers of uitlaten of zuigers of whatever proberen maar je fietst gewoon om het probleem heen.
zolang je die kleine lucht inhoud niet veranderd blijft het probleem bestaan.

ik heb hier wel een bak vol onderdelen die mag je lenen en dan mag je alles een voor een proberen en dan krijg je als laatste een 14/12 oke :mrgreen:

Edit:

Kijk maar eens naar wat wurft heeft gedaan met zijn carb dan zie je meteen het verschil.
Die snapt het.

Afbeelding
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 28 okt 2011 18:52

jeetje je hebt een nieuw type filter op een oud frame zitten. :o
vind je het zelf niet gek dat hij zo geen lucht krijgt? :o :o :o :o

dat staafje zit geklemt die kan je er zo afhalen.
en dan gewoon dat gat groter frezen.
Ik doe altijd naar 14mm dan zit je zo ongeveer op zn max de mijne rijd daar lekker mee door niet extreem gewoon goed.

en ik woon in Breda.
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 28 okt 2011 19:10

als ik die zijkant van me luchtfilter nou eens dichtplak en aan de achterkant gat van a 11mm maak.(ik noem maar iets)
Frezen?
Oei ik weet niet of ik dat in huis heb ,maar ik er toch ook gewoon een gat in boren van 13 a 14mm en dan heel goed de braampjes weghalen.
maar als ik hem van 9mm naar 14mm maak dan moet ik dan toch ook me spruitstuk ontgrensen?
want anders klopt die verhouding weer niet.

jeetje je hebt een nieuw type filter op een oud frame zitten. :o
vind je het zelf niet gek dat hij zo geen lucht krijgt? :o :o :o :o

dat staafje zit geklemt die kan je er zo afhalen.
en dan gewoon dat gat groter frezen.
Ik doe altijd naar 14mm dan zit je zo ongeveer op zn max de mijne rijd daar lekker mee door niet extreem gewoon goed.

en ik woon in Breda.
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 28 okt 2011 19:36

Als je dat doet loopt hij al een heel stuk beter.
Wanneer je groter gaat dan 12 is het wel handig om te zorgen dat je spruitstuk dat ook door kan laten.
Ik gebruik altijd een dremel maar je kan ook boren.
Je kan natuurlijk ook gewoon even een andere carburateur proberen om te zien wat het verschil is.....

Dat gat in je luchtfilter lijkt me niet handig je moet echt zorgen dat je aan de inlaatkamer zit dus nog voor het filter anders filtert hij niet meer.
Je kan hem openschroeven dan zie je dat vanzelf.
Normaal gezien zit daar inderdaad een gat waar je het afgezaagde buisje doorheen stopt.
Je kan natuurlijk altijd een leuk sportfiltertje opzoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 28 okt 2011 20:24

anders koop je gewoon een powerfiltertje is een stuk beter
En volgensmij word het dan niet meer gefilterd als je aan de andere kant een gat boort
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 28 okt 2011 20:27

Dat zeg ik net :P
Omhoog

wippie
Tomosforummer
Berichten: 148
Lid geworden op: 05 feb 2011 15:31
  • Citeer

Berichtdoor wippie » 29 okt 2011 10:24

GEEN powerfilter doe dan op zn minst een schuimfilter.
Het zand kom je oveal tegen in je blok en het maakt en klere herrie.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 29 okt 2011 11:44

Een schuimfilter maakt ook herrie hoor. Maar een schuimfilter filter idd wel beter dan een powerfilter.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 29 okt 2011 12:52

ik wil geen power filter.
ik maak wel een gat in me frame
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

tomosfreak26
Vaste forummer
Berichten: 215
Lid geworden op: 11 okt 2009 14:06
Locatie: Lelystad
  • Citeer

Berichtdoor tomosfreak26 » 29 okt 2011 21:56

zo gezegt zo gedaan.
in me filmpje zie je dat ik een gat in me frame heb geboort 15mm en me luchtfilter heb opgebbort naar 15mm.
iik had nog een stukje pvc pijp liggen die ik dus heb gebruikt.
ik moet zeggen werkt perfect.
in dit filmpje heb ik een 14/9 carb met sproeier 50 gebruikt.
hij rijd lekker maar op top toch nog die trttrrrrtrrt geluid.
ook heb nog een andere 14/9 carb opgeboort naar 12mm alleen die spruitstuk kreeg ik niet ontgrenst.
ik heb gedaan wat er in de faq stond maar heb er teveel kracht op los gelaten en is dus ook gebroken :oops: .
hoe krijg ik die andere spruitstuk die ik nog heb ontgrenst?
door er wd40 in te spuiten?
ook hoor je nu heel goed in het filmpje dat geratel in de cilinder.
hopelijk ken iemand me daarmee helpen hoe ik dat kan verhelpen.
http://imageshack.us/clip/my-videos/850/k7h.mp4/
ik wil geen power filter.
ik maak wel een gat in me frame
Mijn grote vriend Mr. Tomos Standaard
Setup:50cc cilinder met snorkop
standaard snel uitlaat
carb 14/9 met sproeier 52
standaard luchtfilter met begrenser
vtw 26 atw 26

Snel heid:48.7 Kmh
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 29 okt 2011 23:18

bedoel je zo'n spruitstuk met een stalen bus erin?
dat heb ik er zelf nog nooit uitgehaald.
een spruitstukje kost iets van een tientje ofzo.
heb je de doorgang van die bus opgemeten ?
want ik denk dat die groter zijn dan 9 en dan kom je met alleen een 12mm carb al een heel eind :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
29 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.