Berichtdoor melanie.roskam » 05 nov 2011 21:46
Een Tomos Nitro rijdt naar mijn weten gewoon rond met het chinese 139QMB Blok,
Als je onder het carterdeksel kijkt, hangt daar als het goed is een kabeltje, deze gaat naar een hallsensor die het aantal toeren van de vario meet, knip deze kabel door en de CDI is ongrenst, Als dit kabeltje er niet hangt, zit er hoogstwaarschijnlijk een Lus aan de CDI vast, zoek je cdi op, dan komt er uit die stekker een roze (vaak is de kabel roze, kan ook blauw zijn) kabel, deze is gelust, knip deze lus door dan is de CDI ook ontgrenst.
Bovenop de carburateur zit een zwart plastic deksel, deze kan ook van metaal zijn. Als je deze losschroeft, zit er aan de binnenkant van het dekseltje een uitstekende schroef, draai deze eruit, en monteer het dekseltje weer, nu kan de gasklep helemaal open.
Een Polini Speed Control variateur voor Kymco past ook in jouw blok, hiermee gaat ie wel gelijk een stuk sneller! Dus denk daar even goed over na voordat je dat op een snor monteert.
En het zou kunnen dat er ook nog gewoon een varioring of variobus met breed stuk in zit. Als je een variobus met breed stuk hebt kan je een variobus van een Kymco Agility kopen.