Hallo,
Omdat het beginnerstopic is verdwenen (?) lijkt dit mij de meeste gepaste plek om verder te gaan.
Korte samenvatting.
Tomos Quadro gekregen (kickstart zal muurvast)
Oliekeerringen en lagers van krukas vervangen (was het euvel)
Blok weer in elkaar gezet. (Zuigerveren vervangen)
Hierbij een kartonnen middencarter pakking gebruikt (was de enige die ik kon vinden met de juiste gaten voor de pasbus)
Iskra 4-spoels ontsteking
Imbus van mn carter (degene dichtst bij je achterwiel) is bij het strak draaien in de carter afgebroken net onder de kop. Tips om die er uit te krijgen zijn welkom.
Ontdekte vandaag bij het checken van mijn oliepeil dat de aftapdop van mijn carter niet goed dicht kan. Op een gegeven moment lijkt hij een beetje strak te draaien, maar als je verder draait zit hij weer losser. Het schroefdraad ziet er goed uit. Ik vrees dat het gat een beetje uitgeslepen is. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht zelf aan teflontape eventueel. Of moet ik gewoon een wat dikkere bout zoeken? De olielekkage hierdoor is wel minimaal.
Afijn nu komt mijn vraag. Als ik de brommer start dan doet hij het hooguit 5 tot 10 seconde en dan valt hij in een keer stil.
Ik heb het op advies al geprobeerd zonder uitlaat. Dit maakt geen verschil. Nieuwe bougie dito
De rook is enigszins aan de dikke kant, maar niet extreem of meer dan je zou verwachten bij een koude motor die een tijd stil heeft gestaan etc.
Ik heb nog een brommix in de tank, van de vorige eigenaar (2-3 maanden oud) waar hij zelf ook mee heeft gereden.
Ik heb geprobeerd met het stationairschroefje vanaf helemaal dicht telkens proberen te starten en dan een halve slag verder openen. In het begin hoor je de brommer ontsteken zover als ik kick. Op een gegeven moment slaat hij aan (als ik gas geef) en valt hij na 3-4 seconde uit. Ik kan het schroefje dan ietsje verder opendraaien, dan loopt hij hooguit 10 seconden (als ik gas geef) Zodra ik dan gas los laat valt hij uit. Als ik hem nog verder opendraai gebeurd er niks meer. Carburateur is de standaard carburateur die er altijd op heeft gezeten.
De motor valt ook in een keer uit. Geen gesputter ofzo. Het is in een keer stop... Ik ben redelijk ten einde raad moet ik zeggen. Heeft iemand suggesties waar ik naar moet kijken?