• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos hard laten lopen, politie?

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
18 berichten • Pagina 1 van 1
Lindsen
Tomosforummer
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:27
  • Citeer

Berichtdoor Lindsen » 23 jan 2012 19:26

Hallo,

Omdat ik niet de enige hier op het forum ben die in bezit is van een tomos snor, die toch iets harder gaat als 25, was ik benieuwd hoe jullie hier tegen aan kijken. Ik rij nu al 2 maanden ongeveer 45, en zou nog wel iets harder willen. Maar zijn er eigenlijk veel mensen in aanraking gekomen met de politie, omdat de brommer te hard rijd? En word je aangehouden als de politie niet bezig is met een rollerbank, maar als je toch te hard rij (10-20 km/h te hard)?

Barst maar los, zou graag wat ervaringen willen horen!

edit: Reden van dit topic is omdat ik toch wel loop te twijfelen om en frame te kopen met een brom kenteken..
Omhoog


Gebruikersavatar
rickert1993
Vaste forummer
Berichten: 428
Lid geworden op: 14 sep 2010 16:19
Locatie: Vught
  • Citeer

Berichtdoor rickert1993 » 23 jan 2012 19:35

Het ligt eraan waar je woond, als je in de grote steden woont zul je er sneller problemen mee krijgen als in een buitengebied. Ook kijken ze naar je rijstijl, als die goed is zal er niet veel aan de hand zijn.
TOMOS standard 65cc
TOMOS standard
viewtopic.php?f=68&t=16780
Minibike Monster Energy
viewtopic.php?f=11&t=17388
Daihatsu Cuore
viewtopic.php?f=11&t=17629
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 23 jan 2012 20:13

Ik heb zelf altijd alleen maar met opgevoerde brommers gereden en geen problemen gehad. als je gewoon netjes rijd, geen belachelijk herrie maakt, en je brommer is in orde (verlichting, remmen enz) dan hebben ze niet echt een reden om je aan te houden, behalve op snelheid wat voor hun de moeite niet waard is. Met name het rijgedrag is denk ik bepalend. Ik heb al eens 8 kilometer lang een undercover motor agent achter me gehad terwijl ik constant 60 reed. Hij hield me aan, vroeg naar mijn rijbewijs, en ik kon weer gaan zonder problemen of waarchuwingen. Hij zei nog dat hij niks had aan te merken op mijn rijgedrag dus snelheid vond ie dan verwaarloosbaar. Het is alleen wel eigen risico want kan wel problemen met verzekering geven als het mis gaat, en bovendien is elke agent anders. Ik vind het niks om met brommer 45 te rijden op rijbaan waar je soms 60 met auto mag. Bovendien hou je vaak het verkeer erg op dus een opgevoerde brommer vind ik fijner rijden (sneller optrekken en hogere top) dan dat ik iedereen in de weg rij. Heb nu een TZR die ruim over de 100 gaat, maar dat wil niet zeggen dat ik elke dag die snelheid haal. Als ik op rollenbank zou moeten weet ik dat ik de sjaak ben maar dat risiico neem ik bewust. Ondertussen kan ik wel erg zuinig en goedkoop naar school komen terwijl ik er sneller ben als met de auto.
Omhoog

Lindsen
Tomosforummer
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:27
  • Citeer

Berichtdoor Lindsen » 23 jan 2012 21:43

Oke, heel erg bedankt. Maar jij praat nu over een brommer, en niet een snor, neem ik aan?
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 23 jan 2012 22:50

Ik zal ook mijn ervaringen delen. Om te beginnen maakt het uit waar je woont. In de stad is de politie vaak erg streng en zal je snel op de rollerbank gezet worden. Daarintegen is de politie op het platteland vaak milder. Ook ligt het eraan of je tot de doelgroep behoort. De doelgroep zijn vooral jongens van 16 tot 25, omdat deze jongeren vaak hun brommer opvoeren. Over het algemeen wordt er net iets meer gelet op snorfietsen, omdat deze over het algemeen gevaarlijker worden gevonden. Ik woon in Den Haag en behoor tot de doelgroep en daarom merk ik vaak dat de politie mij in de gaten houdt. Ik zorg er dan voor dat ik ongeveer 30 km rij en dan houden ze mij niet aan. Ik heb weleens een powerfilter onder mijn tomos gehad en toen ben ik bijna gelijk meegenomen naar een rollerbank op het politiebureau. Zo hoorden aan het geluid dat de tomos harder kan dat hij mag en de politie heeft gelijk zijn kans gepakt.

De conclusie: Zorg ervoor dat je niet tot de doelgroep behoort. Zorg verder voor een stille uitlaat en wees alert op politieauto's en motoren.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
jason246
Vaste forummer
Berichten: 235
Lid geworden op: 10 apr 2009 21:20
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 24 jan 2012 14:48

Ik heb me tomos opgevoerd tot net onder de de bekeuring grens, namelijk 39.
Ben wel vaak op de rollerbank geweest, maar nooit boete gekregen of problemen.
Ik woon btw in een stad xd

Een collega van me werd laatst gevolgd door een onopvallende politie motor, en de meting kwam uit op 48, Hoppa 179 euro boete... Dus ik zou wel oppassen xd
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 24 jan 2012 21:21

Het is heel simpel, laat je Tomos er origineel uitzien. Dus geen rare stickers, uitlaten, rare kleuren etc.
Mijn snor ziet er bijvoorbeeld uit als een oldtimer van 1987, spaakwielen, originele stickers besteld bij Tomos Nederland, sigaar uitlaat. Maar motorisch is het een brommer met wat aangepaste dingetjes, waardoor een standaard brommer/scooter het nakijken heeft. Ik heb nog nooit(...afkloppen..) op een rollerbank gestaan of een controle gehad. Heb inmiddels op brommers(voornamelijk tomosjes) richting de 15.000 km gemaakt. Zolang je je een beetje aan de verkeersregels houdt binnen de bebouwde kom en je brommer er origineel uitziet valt het reuze mee :wink:
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Lindsen
Tomosforummer
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:27
  • Citeer

Berichtdoor Lindsen » 24 jan 2012 22:21

Oke, heel erg bedankt.

Dus stel dat ik 50 een mooie snelheid vind, nu bereik ik dat bijna door een bullet uitlaat. en ja, die maakt veel herrie.
Dus wat zouden jullie nemen als je de standaard look wilt houden? 15/15 carb met std. snel uitlaat?
Omhoog

Gebruikersavatar
tamiya
Vastgeroeste forummer
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 mar 2008 16:43
Locatie: Friesland
  • Citeer

Berichtdoor tamiya » 24 jan 2012 22:23

12 mm dellortho is prima hoor :wink:
Tomos (was)is toch wel even wat anders, totdat ze met scooters begonnen.....

Schoolbrommer, Zomer Snorrer & Revival
Zundapp 517-35 GTS 50 van 1975
Omhoog

Danny E
Tomosforummer
Berichten: 156
Lid geworden op: 24 aug 2009 16:42
  • Citeer

Berichtdoor Danny E » 25 jan 2012 13:55

wat het slimste is, is een standaard snor uitlaat, 14/12 carb, en bromkop/ gevlakte kop, ontsteking op bromstand en origineel ontgrensd luchtfilter. is zo origineel mogelijk, maar je haalt minimaal 45 met goede trekkracht (26-22 vertanding), en is super zuinig. brommer ziet er precies zo uit zoals hij origineel ook is.
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 25 jan 2012 19:08

Zal wel een bromuitlaatje erbij halen...

Voor een politie agent ziet dit er gewoon hetzelfde uit als een snoruitlaatje!
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 25 jan 2012 19:30

Mensen denken altijd dat politieagenten dom zijn. 1 op de 4 mensen weet het verschil tussen een snor en brom uitlaat. 1 op de 4 agenten dus ook. De kans dat ze moeilijk doen is weliswaar kleiner dan als je met een expansie uitlaat rijdt, maar nog steeds aanwezig. Plus dat als jij gezien wordt met 50km per uur, je sowieso wel de lul bent. Of je uitlaat er nou standaard uitziet of niet.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Lindsen
Tomosforummer
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 nov 2011 20:27
  • Citeer

Berichtdoor Lindsen » 25 jan 2012 23:33

ben ik mee eens, maar als je voor de rest aan de regels houd dan zal de agent eerder positief gezint zijn dan negatief.

misschien wel een idee om een bromuitlaat aan te gaan schraffen dan.. en 14/12 natuurlijk.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 26 jan 2012 00:10

Ik rijd met een volledig bromsetup en puch hd op me snor. Loopt gemiddeld 45. Soms 40 soms bijna 50. Beter laat je hem 45max lopen. Vanaf 20te hard moet je hem opnieuw laten keuren. Bij 45km per uur zit je met correcties daar net onder. Overigens blijken agenten net papegaaien. Doe jij aardig en beleefd naar hun dan is dat andersom ook. Stel je even voor als je bij de rollerbank aan komt bijvoorbeeld. Niet als een sucker gaan slijmen, maar gewoon netjes en beleefd blijven. Dat heeft mij al honderden euro's bespaard.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 03 feb 2012 00:23

mijn snor heeft een brom setup plus snelle origineele-look-uitlaat en een grote carb.
ik rijd al heel lang tomos 20 jaar en ik weet wel dat er bepaalde dingen bijdragen aan het niet aangehouden worden.

*Rustig rijden in dorp en stad ook al kan je harder.
*Als je denkt/weet dat er een controle komt/is een alternatieve polder route nemen.
*Regelmatig om je heen kijken als je de gas open trekt.
*Geen herrie dus geen powerfilters of teruglopers.
*Geen malossi etc. stickers.

Ook handig:
*Zorg dat je verlichting ten aller tijde brand dit scheelt enorm.

En geloof het of niet ik heb dit ook nog ontdekt:
*Een idiote Opa spiegel doet wonderen.
*Een achterlijk maar zeer professioneel Basil mandje op je voorvork.
*15 Plastic Aldi of Dirk tassen om je zadel.
*Modder gewoon een vies wiel en vuile brommer geen bling bling show maar wel je kentekenplaat opvallend schoon.

Dat is het enigste waarvoor ze me een keer aanspraken omdat me kenteken plaatje niet te lezen was door het vuil dus die schoongemaakt en verders nooit problemen gehad.
Omhoog

Tomos-Revival
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 23 mei 2011 14:04
  • Citeer

Berichtdoor Tomos-Revival » 08 feb 2012 09:58

Ik heb zelf een snor met een top van 50. ik heb gelukkig nooit problemen gehad.
het ligt er echter wel aan waar je woont. naar mijn idee is apeldoorn erg mild. ik rijd zonder kappen met side-mounting voor men kenteken met sneluitlaat overal 50 zonder ooit te zijn aangehouden.

dus het ligt niet aleen aan de brommer, ook waar je woont.
Harley davidson spiegel chopper kruis stijl + tas
Nieuwe veren
Verlichting en toeters opnieuw ingedeeld
Luchtfilterbegrenzing verwijdert
14/9 carb
standaard blok met snorkop
sproeier 50
sneluitlaat zonder merk
chromen opplakvlammetjes op de tank:P

50km/h
Omhoog

ome henk
Tomosforummer
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 feb 2010 18:51
  • Citeer

Berichtdoor ome henk » 12 feb 2012 12:29

Vooral bij de stoplichten lekker rustig rijden,zien ze je de scooters eruit trekken trekken ze jou ook eruit.
De kans op een rollerbank controle heb je altijd,als je weet waar ze in het verleden hebben staan controleren bv bij scholen rij dan een stukje om.

Henk
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 12 feb 2012 12:41

Maar scooters eruit trekken met een standaard eruit ziende tomos is leuk :x
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
18 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.