Berichtdoor shadowranger » 28 apr 2012 09:06
Even voor de duidelijkheid, de spanningsregelaar regelt alleen de verlichting en (eventueel) de oplaadspanning voor een aanwezige accu (in dat geval heb je een 4-polige regelaar nodig).
Maar nu je zegt dat je helemaal geen kabelboom hebt vraag ik mij af wat je nu precies wilt bereiken.
Zoals ik al eerder zei, geel is verlichting (~ 12v), rood-wit is gelijkspanning voor accu (deze hoef je niet te gebruiken als je geen accu hebt) en de witte die overblijft zou je rechtstreeks aan de cdi unit kunnen zetten (rode draad) voor de vonk naar de bougie. Dan zou (in theorie) de motor kunnen draaien en heb je licht. En vergeet de cdi unit ook niet vast te maken met de bruine draad voor massa.
Vwb de spanningsregelaar heb ik je ook uitgelegd hoe dit zit, je kan ook zelf een aantal voorzieningen maken en deze zo aansluiten. Een komplete kabelboom werkt wel handiger. Wellicht ten overvloede, de rood-witte hoef je niet aan te sluiten als je geen accu hebt.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn