Dikte van een imitatietandwiel kan idd dunner zijn dan een origineel van Tomos. Dat betekent dat de moer die het tandwiel vast moet draaien op de afstandsbus al tegen het hart van de vertanding aanloopt. Daarom kun je je tandwiel niet goed vastzetten (er blijft een kleine speling over) waar de olie doorheen kan komen. Stel de o-ring in het naaldlager is compleet weg, dan nog blijft de olie tussen lager, bus en tandwiel zitten als deze goed afsluiten.
Je kan dit beun oplossen door een stukje rubber in een ring te knippen en tussen tandwiel en borgplaat te leggen waardoor de moer strakker kan worden aangedraaid.
Zoals in een vorige post ook al werd vermeld, kan er ook olie langs de kickstartas komen als de o-ring in het naaldlager van het middentandwiel kapot/ versleten is. Dit is door de rubber ring niet op te lossen. Hieraan is wel wat te doen, door het betereffende naaldlager te vervangen. Kijk in de exploded views welke lagers dit zijn. Overigens moet je ze wel allebei vernieuwen omdat ze erin geperst zijn.....Stel de o-ring in het naaldlager is compleet weg, dan nog blijft de olie tussen lager, bus en tandwiel zitten als deze goed afsluiten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten