• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Uitlaat passend maken

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
Cosmokramer
Vaste forummer
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 apr 2010 10:41
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 11 mei 2012 17:55

Ik heb een (imitatie) bromuitlaat gekocht, maar hij past niet goed. Meestal zijn die twee gaten die over de tapeindes vallen een beetje oversized, zodat je wat speling hebt, maar bij deze uitlaat zijn de gaten zo klein, dat je geen enkele speling hebt. Ik heb al geprobeerd om de gaten wat groter te maken, maar met een vijl schoot ik niets op, en zelfs mijn metaalboor kwam er niet doorheen.

Heeft er iemand hier nog een lumineus idee? (behalve dan een slijptol huren :wink: )
Omhoog


Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 11 mei 2012 18:48

Is het chrome dan ofzo? dat het zo hard is.

En het is dan gewoon eindeloos lang vijlen
Omhoog

Streetmatert
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2011 20:01
  • Citeer

Berichtdoor Streetmatert » 11 mei 2012 18:54

of met een dremel mischien?!
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 11 mei 2012 18:55

Kwestie van eerst de uitlaat past zetten op de tapeindes.

En dan een beetje frutten om hem op de ophanging goed te krijgen.

Het is ook beter om de uitlaat eerst vast te zetten op de tapeindes, omdat er dan nog geen spanning op de uitlaat staat en deze dus goed vlak op de cilinder gemonteerd wordt.
Omhoog

Cosmokramer
Vaste forummer
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 apr 2010 10:41
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 11 mei 2012 19:18

Hij past sowieso niet goed over de tapeindes. Er blijft dan een smal kiertje tussen de flens en de pakking zitten, dus die gaten moeten aangepakt. Het is inderdaad een chromen uitlaat. Ik heb geen dremel, maar overweeg er wel eentje te kopen. Kom je daarmee door een chromen uitlaat heen?
Omhoog

Gebruikersavatar
MichielWolthaus
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
Berichten: 1152
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:48
Locatie: Brakel
  • Citeer

Berichtdoor MichielWolthaus » 11 mei 2012 19:45

Chroom is vrij hard, maar doordat het maar zo'n dun laagje is moet je er makkelijk doorheen komen.

Vind het vreemd dat je met de boor er niet door komt, is die wel echt scherp?
En draai je met de boormachine niet veel te veel op veel te weinig toeren?
Omhoog

Cosmokramer
Vaste forummer
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 apr 2010 10:41
  • Citeer

Berichtdoor Cosmokramer » 11 mei 2012 20:36

Chroom is vrij hard, maar doordat het maar zo'n dun laagje is moet je er makkelijk doorheen komen.

Vind het vreemd dat je met de boor er niet door komt, is die wel echt scherp?
En draai je met de boormachine niet veel te veel op veel te weinig toeren?
Het was met de boormachine van m'n vader. Maar zelfs na minutenlang boren had ik alleen maar een deukje. Ik weet overigens niet waar die uitlaat van gemaakt is, maar dat metaal onder het chroom is ook aardig hard, en zo'n flens is ook al gauw 4 mm dik.
Omhoog

Streetmatert
Tomosforummer
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 okt 2011 20:01
  • Citeer

Berichtdoor Streetmatert » 11 mei 2012 20:43

Als het RVS is dan is het logisch.
Maar het lijkt me sterk dat de uitlaat RVS is eigenlijk.
Omhoog

Gebruikersavatar
pinty
Vaste forummer
Berichten: 452
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:16
Locatie: Leidschendam
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 14 mei 2012 10:36

probeer het eens met een nieuw boortje. Niet teveel toeren laten draaien en de boorkop een beetje koelen met olie.
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 14 mei 2012 16:00

Als je geen speciale olie hebt kun je er ook een bakje naastzetten en daar wat water in doen, telkens ff 5 a 10 SEC boren en dan 2sec fzo in het water doen, zorg dat het water ook niet warm wordt.
Als het warm is gewoon weggooien en nieuwe pakken.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.