Goede dag mensen van het tomos forum!
Ik heb een tomos snorretje, (A35 2006) de setup so far is:
ontsteking op brom
12 spruitstuk
14.12 dellorto met een 60/58 sproeier (not sure, zal het zometeen voor de zekerheid nakijken, zit er al 3 jaar in namelijk)
p.s. mijn bougietje is lekker koffie met melk, dus dit lijkt me hoe dan ook in orde.
een brom kop
26 voor / en achter een errrrg klein tandwiel, kan de maat niet zien zonder t allemaal los te halen, maar er kan denk ik geen kleinere op
en een leuk bullet uitlaatje
het beestje trekt lekker op, en komt ook goed door naar zijn top (55 km/u op de tom tom)
altijd start hij met 1 kick, ook in de winter, en dan ook zonder choke (als het niet kouder is dan min 10 haha)
hij heeft alleen nog 2 probleempjes die ik even niet weet op te lossen.
probleem 1:
het doorschakelen van zijn 1 naar 2....dat gaat niet altijd even lekker op zijn zachts uitgedrukt. als ik iemand achter op heb, dan is het vrijwel altijd, hij gaat dan rammelen en schokken, en het klinkt dan of de boel uit elkaar gaat springen, dan neem ik wat gas terug, en probeer ik het met rustig gas geven tot hij over het punt heen komt.
eenmaal in zijn 2 gaat het dan weer gewoon ok.
zou dit betekenen dat mijn koppeling/versnelling gewoon op begint te raken?
wat het ook mag zijn, ik hoop op een bruikbare tip, liever zelf op lossen en wat knutselen dan meteen nieuw spul kopen, ik vind rommelen veel leuker dan mn geld uitgeven als dat niet per se hoeft.
probleem 2:
mijn blokje maakt een erg scherp geluid vanuit het blok, niet de cilinder maar echt de tandwielen in het blok klinken nogal rauw lijkt het mij (weet niet zeker of ik daar gelijk in heb)
en daar stoor ik mij een beetje aan.
verderrrrrrr ik zou graag nog een beetje spelen met de trekkracht en of top snelheid ook al is dat al best super.
met de setup die ik nu ong heb, wat kan ik daar nog mee doen, heeft een groter spruitstuk zin? moet ik een 15/15 carb en een 15 spruitstuk hebben? eventueel powerfilter daar op ? dat soort kleine dingetjes zou ik wel willen doen, poorten uitvijlen of andere cilinder etc gaat m niet worden, ik wil het redelijk low budget houden, en als de andere carb en of inlaat weinig zin hebben, dan doe ik dat ook gewoon lekker niet.
(edit: ik bedenk mij net dat er wel nog waarschijnlijk een snor zuigertje in zit nog, dat is geen probleem voor me om los te halen en te vervangen voor een brom cilinder met de inlaat sleufjes, zou dat een merkbaar verschil opleveren?)
ik hoop dat ik dit duidelijk heb kunnen overbrengen aan jullie, en wacht de antwoorden en vraagjes wel even af.
(hier een foto van mijn dooms day getaway vehicle)
http://oi47.tinypic.com/21ezq6w.jpg
met vriendelijke groet!
het baasje van mr moped ^^