Het is weer eens zover! Deze keer is het volgens mij goed raak, het begon allemaal deze ochtend. Zoals haalde ik de Tomos uit de schuur om naar school te rijden. Na 10x kicken wou hij nog steeds niet starten, kan gebeuren met een nieuwe 65cc Airsal en Benzine waar wat extra olie bijzit voor de zekerheid. Ik dus de Choke erop gezet, en daar ging hij zonder enig probleem.
Na 500m verder te zijn leek het alsof hij in zijn 1e versnelling bleef hangen, hij zat echter in zijn 2e versnelling. Ook was de pit van het optrekken weg en had hij totaal geen vermogen. Toen ik bij de rotonde aankwam heb ik de Tomos even uitgezet en toen weer opnieuw aangekickt, ik moest hem doormiddel van gas te geven helpen om te starten. Het leek wel alsof de ontbranding in de cilinder vele malen kleiner was. Ik moest toch nog sigaretten halen en het Tankstation was 150m verderop, dus ik dacht even snel sigaretten halen en kijken wat hij doet als ik hem even laat afkoelen bij het tankstation.
Onderweg naar het tankstation werd het vermogen steeds minder en begon hij onregelmatig te lopen. Eenmaal bij het tankstation aangekomen heb ik even sigaretten gehaald, en hem 5 minuten laten afkoelen. Toen ik hem aankickte had hij heel even meer vermogen, maar doet dompelde meteen weer weg en begon hij uit de uitlaat te knallen, dit heeft hij 5 seconden gedaan en viel toen compleet stil. Ik heb nog geprobeerd om hem aan te kicken maar dit haalde niks uit, als ik de choke erop zet en hem dan kick komt er een knal uit de uitlaat en daar blijft het dan ook bij..Wel is er bij het kicken nog gewoon compressie aanwezig die hij altijd al heeft gehad, ook kickt hij niet moeilijker dan normaal.
Ik vraag me af wat er met het Tomosje is gebeurd, hopelijk kunnen jullie mij dat vertellen