Berichtdoor Tomos classic » 12 jun 2012 20:25
Hallo,
Ik heb een tomos classic uit 1999, met het a5 blok. Ik heb een complete brom setup met sproeier 54 op mn snor met snor vertanding(26-33). Nou heb ik laatste een puch hd kop erop geprobeert te zetten. Deze werkte totaal niet, en hij liep juist slechter. dus mn bromkop dr maar weer op. Met nieuwe pakking liep deze ook slecht, rij dus nu zonder pakking.
Toen ik de hd kop nog aan het testen was dacht ik, laat ik de onsteking is anders afstellen. Nou heb ik een hele rare ontsteking, want als ik hem op bromstand zet loopt ie voor geen meter, ik moet hem ver na bromstand zetten om m goed te laten lopen. Iemand en idee? Heeft de vorige eigenaar een fout bij het monteren van een andere gemaakt? Maar die krijg ik dus ook niet goed, omdat ik niet weet wat de optimale stand is. het is een 4 spoel btw.
Eerst trok mn tos wel redelijk op met een boost rond tussen de 30 en 40 met een hoog toerige top van ong 45(teller is kaput)., maar nu trekt ie voor geen meter. In de 2e versnelling vlak na t overschkelen slaat hij bijna af, en duurt het een sec of 4 om weer een paar toeren extra te maken. Daarna loopt ie door naar de 35/40. Wat zou er kunnen zijn?
Ik ben gek op hard optrekken, dus een andere cilinder zou ook een optie zijn voor meer trekkracht. Aleen wil ik wel mn verzekering houde, en dus niet hoger dan de 50cc gaan. Is 50cc snel miss een optie? Of kan ik beter andere mods doen om het sneller(optrekken dan) te laten lopen?
Verder heb ik al een start probleem vanaf de dag dat ik hem opknapte. Hij start wel bij de 1e kick, maar trekt vervolgens geen bezine aan. Ik moet hem op de standaard zetten, en met volgas de choke er een aantal maal ophouden, en dan begint ie een beetje benzine aan te trekken. Maar dit werk ook steeds minder, dus nou moet ik ong 30sec met choke op en af iedereen vergassen op school in de fietsenstalling voor ik weg kan. Mn carb heb ik de laatste 3 maanden al 2× schoon gemaakt, dus daar ligt het niet aan. Is mn benzine kraan misschien vies of dichgeslibt?
Ik heb al in andere topics gezocht, maar ik vind continu tegenstijdige informatie, daarom vraag ik het hier.