• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Beginners: Kleine vragen topic #2

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
3158 berichten
  • Pagina 89 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • …
  • 158
  • Volgende
15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 27 jun 2012 09:02

99 van de 100 keer is het dat je sproeier te klein is.

Het is handig als je ff je setup meld.

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 27 jun 2012 09:13

A35, standaard cilinder (A5), standaard carb (14/12), standaard luchtfilter, sproeier 54, Champion L86C (=NGK B6HS volgens wiki bougietabel) standaard-snel uitlaat, standaard tandwielen

staat overigens ook in m'n signature ;)

Ik heb wel een paar geluidjes en trillingen waarvan ik geen idee heb wat de oorzaak is, vandaar.
Kan ik ook aannemen dat zelfs als mijn ontsteking te vroeg staat, er nog steeds een grotere sproeier in moet als ie wit-grijs uitslaat?
Thrackan's WWT
Tomos Pack'R (A35) 2008 | Carb: SHA 14/12 P | Cilinder: Standaard 50cc | Sproeier:58 | Bougie: NGK B6HS
Luchtfilter: Standaard | Spruitstuk: schuin Ø12 ontgrensd | Uitlaat: Fuego/Bos| Top: 65 (op teller) 52 (rollerbank)

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 27 jun 2012 09:31

Heb je ook geen valse lucht?

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 27 jun 2012 09:37

zal ik eens testen straks, volgens mij heb ik wel een spuitbusje bij me
Thrackan's WWT
Tomos Pack'R (A35) 2008 | Carb: SHA 14/12 P | Cilinder: Standaard 50cc | Sproeier:58 | Bougie: NGK B6HS
Luchtfilter: Standaard | Spruitstuk: schuin Ø12 ontgrensd | Uitlaat: Fuego/Bos| Top: 65 (op teller) 52 (rollerbank)

Dagobert
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Dagobert » 27 jun 2012 12:52

Een koptikker kun je meestal ook zien aan dat de electrode van je bougie te dicht op elkaar staat (komt omdat de zuiger erop komt) voor de rest weet ik het zelf ook niet.
Je uitlaat zelf is ook niet lek?
Bij de bougie/electrode kan ik me duimnagel er tussen steken,ik kan hem iets verder zetten en dan kijken of ie terug komt op die positie.
Zover ik weet is me uitlaat zelf niet lek,heb er nog 1 liggen,die er al op zat.Die even monteren dan maar en kijken of ik er wijzer van wordt.Vrijdag ga ik dit allemaal wel even testen :)
Verder iemand nog ideeen wat het kan zijn?thnx!

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 27 jun 2012 12:56

zal ik eens testen straks, volgens mij heb ik wel een spuitbusje bij me
Nou, de fietsenstalling meurt nu naar deodorant ipv uitlaatgassen, maar ik heb onder elke hoek naar m'n blok gespoten zonder enig effect. Klinkt als geslaagd voor de deotest :mrgreen:

Zojuist even een filmpje geschoten van hoe ie stationair klinkt:
http://youtu.be/4aqKkPauLwo
Thrackan's WWT

petje171
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor petje171 » 27 jun 2012 21:12

Ik heb een vraag , ik hoop dat jullie me kunne helpen!

Ik heb een tomos brom , liep eerst geweldig , nu niet

ik ben best wel handig met die dingen maar nu snap ik er niks van!
Mijn probleem:
Mijn tomos start slecht / niet . als ik het benzine kraantje dicht zet en net zo lang kick todat de benzine bijna op is start hij op eens en werkt gewoon normaal totdat de benzine op is dan slaat hij af , als ik dan net het benzine kraantje weer open zet als hij goed loopt slaatie ook af.

Volgens mij verzuipt er iets ?

Ik heb de cabarateur al een keer helemaal schoongemaakt met wd40 en alles goed terug gezet dus ik snap er geen ei van!
Ik hoop dat jullie me kunne helpen.
Me Brommerke

Ik rijd zonder cilinder , daar heb ik gewoon hout tussen geduwt
Pruttelpijpje Techigas Terugloop uitlaat
Polini Racevonkjes
RaceRekjes
SprintLamp
NitroVentildopjes

Dat was et!

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 27 jun 2012 22:05

Je hebt al een topicje hierover geopent. je hoeft niet dubbel te vragen. wordt het alleen onoverzichtelijk als er op 2 plekken antwoorden worden gegeven.

koelebobes
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor koelebobes » 28 jun 2012 23:10

Beste Mede Tomos rijders

Ik heb een tomos A35 en ik heb mijn stepjes achterop de vering gemaakt. Nu zit ik OFC niet helemaal lekker omdat ik een normaal zadeltje heb. Nu wil ik graag een bananenzadel kopen maar ik weet niet of ik die op mijn bagagedrager kan monteren.
De Tomos op de foto is inderdaad mijn Tomos. Maar ik wil de functie van het kleine geheime vakje onder de bagagedrager graag behouden. Is het zonder aanpassingen gewoon mogelijk om :

En het bananenzadel te plaatsen en mijn bagagedragervakje te behouden ?

Afbeelding
Ik stel mijn vraag hier omdat ik nergens een afbeelding kan vinden van een bananenzadel gemonteerd op dit type bagagedrager...

En ja dit is mijn eerste bericht op het forum dus hierbij :

Mijn naam is Joel ik ben 19 jaar oud. Na het verkopen van mijn Puch Maxi S vorig jaar. Begon het 2 weken geleden weer te kriebelen. Het pure tour gevoel. Toen kwam ik deze Tomos tegen... Ik was meteen verkocht. Wat ik er tot nu toe aan gedaan heb :

- Hij liep niet goed na HEEL lang zoeken bleek dit door de benzinekraan te komen.
- Zijstandaardje
- Homoet P4
- Begrenzing bij de carburateur weg. ( Ik zoek nog een luchtfilter. Want mijn standaard luchtfilter begrenst mijn Tomos. )
- Stepjes op de achtervering gemonteerd.

To Do :

- Bananenzadel * Als ie te monteren is op mijn bagagedrager
- Nieuwe koppeling *mijn Tomos loopt 40km/h maar de weg ernaar toe duurt redelijk lang
- Verlichting van de KM teller weer fixen. De kilometers die hij heeft gelopen zijn wel verlicht. maar de 10, 20 , 30 , 40 enz niet... ( Denk dat het een los draadje is maar weet niet welke )

Hierbij hoop ik jullie goed geïnformeerd te hebben en hoop ik een onderdeel te worden van het Tomos Forum.

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 28 jun 2012 23:45

ja je kan die bananenzadel bevestigen , ja je kan die opbergvak behouden

het lampje vd km teller zal wel stuk zijn.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 29 jun 2012 14:29

Kleine-vragen-topic vraagje:

de kabelboom van midden naar achter is gaar en loopt niet via de correcte weg. Ik heb m momenteel vast met tape aan de binnenkant van mijn achterspatbord :')

Nu ben ik een complete revisie van het elektragedeelte aan het plannen, en ik vraag me af hoe ik dit stuk kabelwerk het meest netjes kan laten lopen. Aan de zijkant van het frame zit een klein gat bij de bobine en spanningsregelaar (net boven het "TOMOS" plaatje), en ik vermoed dat ik daardoorheen kabels tussen frame en achterspatbord kan laten lopen.

Door dan bijna achteraan een gat door mijn spatbord te maken moeten die kabels er daar weer netjes uit kunnen komen, waarna ze nog een cm of 10 moeten overbruggen naar het achterlicht.

Kan dit? Ik heb een tijdje gezocht naar afbeeldingen van dit geheel, maar heb niks duidelijks kunnen vinden. En ik gebruik mijn Tomosje dagelijks, dus om van alles los te halen is een ingrijpend karwei :)
Bijlagen
frame.jpg
frame.jpg (32.84 KiB) 4306 keer bekeken
Thrackan's WWT

Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 29 jun 2012 16:43

Bij mij heb ik tijdens het vervangen van mijn achterspatbord,
de kabels tussen het frame en de achterspatbord gelegd ,
en het laatste stukje komt net boven mijn achterlicht naar buiten.
Naar mijn mening , hoort dit ook zo.
Ook heb ik mijn de stekkers IN de achterlicht gefrommeld.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 29 jun 2012 17:16

Bij de originele banaan (of duozit) van Tomos is het niet mogelijk de bagagedrager te behouden aangezien de steunen op het frame vastzitten waar normaal de bagagedrager vastgeschroefd zit. Daarintegen is het opbergbakje dat nu onder de bagagedrager zit vervangen door bergruimte onder het banaanzadel. Ik weet niet hoe de situ is bij een imitatie of after-market banaan.

Over de stepjes op de achtervering: Waarom koop je niet een beugel waar de ori steps aan vastzitten zoals het hoort? De stepjes achter zijn voor de passagier en niet bedoelt voor de bestuurder. 2e hands staat deze wel op internet.

Vwb de verlichting in de km teller: Lampje brand, dus is deze in orde. Tenzij je een 2e lampje kunt monteren dan zal deze idd defect zijn. De verlichting van 10, 20 etc, wordt indirect aangelicht, dus middels een lichtring aan de buitenzijde van de teller. De cijfers zelf zijn niet aangelicht.

Het naar top gaan van de Tomos ligt aan je uitlaat. De Homoet 4P is voor hoogtoerig bereik en dat ga jij met deze nooit halen. Beter koop je een terugloop oid voor meer trekkracht. Het ligt iig niet aan je koppeling.

De bekabeling naar het achterlicht hoort, zoals Ping al zegt tussen frame en achterspatbord. Achteraan je frame (haal het bakje maar eens weg) zit een doorvoer, en van daaruit kan de kabel naar een achterlicht die aan de bagagedrager is gemonteerd lopen of, wederom door een doorvoer, aan de binnenzijde van het spatbord naar het op het achterspatbord gemonteerde achterlicht lopen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 30 jun 2012 20:04

Ik vermoedde het al een tijdje, maar ik vergat elke keer op te letten:
Mijn kilometerteller klopt van geen kant. Vanaf XXX086km tot XXX131 (45km op de teller dus) heb ik volgens Google Maps nog geen 30 kilometer gereden.

Is dit af te stellen? Of heb ik nieuwe onderdelen nodig? Ik vond het toen ik hem kocht al raar dat er meer dan 120k op de teller stond voor een Tomosje uit 2007, maar nu snap ik wel hoe dat kan :D
Thrackan's WWT

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 30 jun 2012 20:34

Er zit geen wiel op wat bijna 2 keer zo klein is?
Ik zal echt niet kunnen bedenken hoe hij verkeerde waardes kan aan gaan geven., hij wijkt altijd wel iets af maar eigenlijk nooit meer dan 15%

Thrackan
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Thrackan » 30 jun 2012 22:28

Er zitten gewoon standaard 16" wielen op. Misschien is de telleraandrijving van de verkeerde maat? Kan dat?
Thrackan's WWT

wilcostufken
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wilcostufken » 09 jul 2012 11:57

hallo, ik heb een standaard tomos met een snelle uitlaat hij loopt 30. hoehard zal die lopen als ik een 28 a tandwiel, grotere sproeier en het luchtfilter ontgrenst???

15melvin15
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 09 jul 2012 19:31

hoezo een grotere sproeier? luchtfilter ontgrenzen heeft bijna geen zin op een 14/9.

wilcostufken
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor wilcostufken » 09 jul 2012 22:03

oke bedankt voor de tip, hoeveel zou die harder gaan als ik 28 tandwiel erop zet hij loopt nu 30 met een 33 tandwiel.

Alex..
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 10 jul 2012 00:51

35/38

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
3158 berichten
  • Pagina 89 van 158
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1