• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Keuze cilinder

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
17 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 14 jul 2012 17:30

Ben het slome 30/35 wel weer zat en wil wat harder :P
setup:
- A35 2 Speed blok
- Snorcilinder+kop
- 15mm Carb + Inlaat
- Proma GP uitlaat

Nou twijfel ik tussen 50cc en 65 :P
bij 50cc heb je:

Airsal:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=887

DMP Alu
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6716

DMP Gisha
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5819

wat is het verschil? :P
kwa 65cc heb je:

Aisal:
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=888

DMP
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=5820

hier weer wat is het verschil? :P

hoe hard zal het gaan per cilinder? :P
en kan ik een 50cc kop gebruiken? kheb gehoord dat sommigen dat deden voor meer compressie?
Omhoog


Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 14 jul 2012 18:08

Als je wat harder wilt is gaan is 65cc al snel een goede keuze, maar als je dat weer te overdreven vind en wel wat harder wil zou ik gaan voor de 50cc Airsal. Want mij ervaring is dat de 50cc cilinders van DMP gewoon vervangende originele cilinders zijn, dus eigenlijk niet sneller als je originele cilinder.

Je zou je originele kop kunnen gebruiken. Maar als je originele kop nog een "snor" kop is zou ik dat niet doen. Zit een soort van sleuf in, en met deze zul je dus niet veel compressie hebben. Beter neem je dan een bromkop of een hogedruk kop. 38mm of 44mm, ligt er net aan of je voor de 50cc gaat of de 65cc natuurlijk.

65cc cilinders van Airsal en DMP zijn ongeveer gelijk aan elkaar en met een grotere carburateur, groter spruitstuk, andere uitlaat en andere tandwielverhouding valt er al gauw +65km/h te hale.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

buitertje
Vastgeroeste forummer
Berichten: 806
Lid geworden op: 07 aug 2011 19:00
Locatie: nieuw-weerdinge
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 14 jul 2012 18:15

gewoon voor 65cc airsal ik heb hem ook en bevalt zeer goed en ik zag dat je het bij josdijkman.nl weghaalt haal ik het ook weg zeer goeie winkel en die hebben ook een 44mm hd kop die heb ik er ook op

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 14 jul 2012 18:22

De snorcilinder is hetzelfde als een bromcilinder , alleen heeft de bromzuiger een spoelpoort en de snorzuiger niet.
De snorkop moet je zeer zeker vervangen , voor een bromkop of HDkop voor meer trekkracht.

50cc of 65 is jouw eigen keus , hier zit dan ook al een andere zuiger met veren bij !

airsal zou mijn keuze zijn , omdat die beter afgewerkt is dan de DMP .

Voordeel van een alu cilinder is dat als je de dremel erin wilt zetten,
dat makkelijker gaat dan met een lompe gietijzeren cilinder.

Nadeel is het zwakke schroefdraad

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 14 jul 2012 18:30

kheb wel een hd kop hier liggen :P hoewel ik op mijn 1 speed met eicilinder (das toch cilinder zonder membraam?) niets merkte met die kop :P
maar die 50cc kop zou wel op een 65cc kunnen?
en ik zou dus met mijn setup (twv = 26-26) 65 halen ofniet? :P

@buitertje: ik haal zo goed als alles bij Jos weg! zowieso goeie service, geen beunazen daar en goeie prijzen! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 14 jul 2012 18:50

eicilinder is idd zonder membraan

Ik zal 65cc, HD kop, 14/12 carb en twv 26-26 doen.

Dan zit je rond de 60km/h
Omhoog

Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 14 jul 2012 18:52

en diezelfde setup maar dan met 15/15 carb?
maar nou weet ik nogniet kan een 50cc kop op 65cc cilinder?
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 14 jul 2012 18:59

65cc is 44mm en 50cc is 38mm

Die overgang is zo groot dat er dan wss lucht langs gaat lekken oftewel NEE

Je moet bij 65cc ook een 65cc kop halen.
Omhoog

buitertje
Vastgeroeste forummer
Berichten: 806
Lid geworden op: 07 aug 2011 19:00
Locatie: nieuw-weerdinge
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 14 jul 2012 19:09

klopt de prijzen zijn goed en een groot asortiment en zeker goede service me broer haalde ook altijd zijn spullen er weg maar woon je dicht in de buurt dan? (sorry ff oftopic)

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 14 jul 2012 19:10

ok das dus duidelijk antwoord :P
maar dan nog 1 ding..
ik vind de remmen van mijn tomos niet echt geweldig naarmate ze warmer zijn...
wat valt eraan te doen? opschuren en schoonmaken maakt weinig verschil en ik wil toch wel wat beter kunnen remmen als ik 60 ga :P

@buitertje: woon in wijhe :P stukkie van 20km wat goed te doen is op de brommer ^^
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 14 jul 2012 19:26

Er valt niets aan te doen, je kunt remmen niet beter maken.

Hoogstens remvoering en evt trommel verv.
Is je remvoering nog goed dan en heb je geen groeven in je trommel?
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 14 jul 2012 22:33

schijfrem erop beunen
Omhoog

Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 14 jul 2012 23:36

dat schijfrem idee had ik gezien op de wiki :P maargoed daar ben ik niet zoon fan van eerlijk gezegt..
volges mij zijn mn voeren en trommel wel goed :P maar ik denk dat als ik die cilinder koop meteen nieuwe voeringen meeneem voor de zekerheid..
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 15 jul 2012 08:13

voorvork van een flexer erin, zit al een schijfrem op xD
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 15 jul 2012 08:34

voorvork van een flexer erin, zit al een schijfrem op xD
een flexer met schijfrem ?

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe
  • Citeer

Berichtdoor Hardbreaktwo » 15 jul 2012 11:53

flexer heeft ook gewoon trommel? :P
denk dat ik een extra velg regel en daar een schijfrem op maak :P
weet wel iemand die op mn achterbrug een remklauw kan fixen ^^
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 15 jul 2012 11:54

funtastic keek ik nr. Was of nog aant slape of nog onder invloed toen ik dat net schreef xD
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
17 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.