• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Krijg de Tomos s25 niet aan de praat

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
16 berichten • Pagina 1 van 1
Schlief88
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:10
  • Citeer

Berichtdoor Schlief88 » 06 sep 2012 15:21

Als ik het ding kick komt er rook uit het luchtaanzuigpunt van de carberateur (geen idee hoe het heet). Ik heb er als toevoeging een plaatje bij gedaan. Waar je dat filtertje/roostertje ziet komt rook uit. Tevens komt er ook gewoon rook uit de uitlaat, maar mogelijk niet genoeg?? Ik weet het ff niet meer. Kunne jullie mij opties geven wat ik nog kan doen. Vonk staat goed afgesteld, ding krijgt benzine....
Omhoog


Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 06 sep 2012 15:26

membraan wat niet goed sluit.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 06 sep 2012 18:48

s25 is toch zuigergestuurd.
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 06 sep 2012 19:55

ligt eraan welke cilinder er nu onder ligt.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 06 sep 2012 23:07

Ik heb een s25 met een nieuwe airsal cilinder eronder die gewoon membraan is.
tis ook eg allang niemeer origineel
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 07 sep 2012 04:59

S25-1 = ei-cilinder +1 speed (bj 1990-1995)
S25-2 = membraancilinder +2 speed (bj 1995- heden)

Bovenstaande is af-fabriek. Modificaties naderhand door eigenaren voorbehouden.

Kan TS meer vertellen?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Schlief88
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:10
  • Citeer

Berichtdoor Schlief88 » 07 sep 2012 07:13

T is een s25-1, dis wat moet ik dan doen? + ding start net en totaal geen trekkracht

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor Ping » 07 sep 2012 08:00

Heb je de kop er al afgehaald ?
Ik vermoed de zuigerveren , en teveel koolaanslag.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 07 sep 2012 09:13

trekkracht is zowiezo laag bij die dingen.
Omhoog

Schlief88
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:10
  • Citeer

Berichtdoor Schlief88 » 07 sep 2012 15:38

Zuigerveren zijn gereviceerd
Omhoog

Gebruikersavatar
pinty
Vaste forummer
Berichten: 452
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:16
Locatie: Leidschendam
Contacteer:
Contacteer pinty
Website
  • Citeer

Berichtdoor pinty » 07 sep 2012 16:33

maar hij loopt nu wel?
trekkracht is inderdaad nul bij de s25.....
Als het maar Rookt, Stinkt en Herrie maakt!!

tomos A35 (2008); tomos S1 (1974)
Omhoog

Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14
  • Citeer

Berichtdoor 15melvin15 » 07 sep 2012 19:31

hoe kun je zuigerveren reviseren?
Omhoog

Schlief88
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:10
  • Citeer

Berichtdoor Schlief88 » 08 sep 2012 10:05

Nee ding loopt niet. Dat is het hele punt. Zuigerveren heb ik vervangen door nieuwe. En reviseren staat voor: REVISEREN
1) Controleren 2) Geheel nazien 3) Herstellen 4) Herzien 5) Nog eens nazien 6) Nazien van een motor 7) Nakijken 8) Nazien en herstellen 9) Revideren.

Maar het ding loopt niet en dat is het hele probleem. Ik heb drie sproeiers, 46, 48, 51, aangeraden door een brommerspecialist. Die probeer ik alle drie en daarbij heeft ding een x rond de 20 gelopen. Echter ging het ding toen naar de, piep, omdat het vliegwiel er niet goed op zat. Het probleem dat ik toen had was dat ik geen gas kon geven bij sproeier 51. En dat ding 20 liep. Bij sproeier 48 kon ik wel gas geven, maar niet vol gas. Plus als ik goede snelheid wilde halen moest ik deo achter in de carberateur spuiten. Vreemd allemaal, want dat betekend dat ding dus te weinig benzine kreeg. Maar bij 51 krijg ding meer benzine en kon ik geen gas geven. De 46 werkte helemaal niet. Terwijl ze bij de specialist hadden gezegd dat ding bij 46 goed zou moeten werken.

Het afstellen van de contactpuntjes, was een ander probleem. Maar ik denk dat die nu goed staan. Aangezien die tussen de 0,35 en 0,45 openstaan en op het hoogste punt dichtklappen.

De carberateur geeft benzine, want ding heeft gelopen. Er zit ook benzine genoeg in de tomos. Het hele electrische systeem geeft een goede vonk.

Uit de uitlaat komt gewoon rook, weet btw niet of dat helemaal goed is. Maar 't ding zit niet verstopt dus.

Koolaanslag zou een probleem kunnen zijn, waar moet ik dat allemaal verwijderen? Van de andere kant, ding heeft op 5 km na zijn topsnelheid al een x behaald, dus....

Wat ze bij de specialist zeiden was dat ding ontzettend lastig af te stellen was, maar ik heb het idee dat er nog een probleem is en ik kan zelf niet achterhalen wat 't probleem is.
Omhoog

ed5369
Pindabrein
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2011 12:54
  • Citeer

Berichtdoor ed5369 » 08 sep 2012 12:07

je schreef,
Het afstellen van de contactpuntjes, was een ander probleem. Maar ik denk dat die nu goed staan. Aangezien die tussen de 0,35 en 0,45 openstaan en op het hoogste punt dichtklappen.

Contactpunten horen dicht te staan en vlak voor het hoogste punt te openen om na het BDP weer te sluiten voor de volgende cycle.
zoals ik lees staan ze open en sluiten op het hoogste punt, dit hoort niet en moet precies andersom zijn.
zie je vliegwiel wel op juist gemonteerd, kan het zijn dat je spie ontbreekt?
lijkt mij een ontstekingsprobleem.

Veel succes.
Omhoog

Schlief88
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 apr 2012 13:10
  • Citeer

Berichtdoor Schlief88 » 08 sep 2012 14:58

mooi daar kan ik wat mee.

Ja daar je gelijk in. dat spietje is een kromgebogen geweest. Toen heb ik t kopje zo geslepen dat er een randje in het vliegwiel paste. Maar dan is de stand van t vliegwiel mss wel milimeter verschove. Maakt dat uit?

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 08 sep 2012 22:46

Misschien is het verstandig om een nieuw punt voor het spietje te maken (er is daar een how to van of wiki-item) en zo de stand van het vliegwiel weer juist te krijgen om de punten juist af te stellen. Kijk ook even of de speibaan in het vliegwiel niet is uitgeslagen.

Het is zeker van belang en maakt uit hoe het vliegwiel op de krukas gemonteerd zit.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
16 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 5 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.