kan het zijn dat ik nu het warmer wordt een andere spoeier er in moet gooien want mijn tomos valt telkens uit en als ik de choke in druk rijd ie wel. ik heb nu een 51 sproeier.
Ik denk niet dat het aan je sproeier ligt. Als hij uitvalt tijdens het stilstaan moet je even met de stelbout klooien op je carburateur. Hij krijgt waarschijnlijk te weinig lucht én benzine, er wordt zeg maar te weinig "gas" gegeven. Je moet dit wel afstellen als hij goed warm is.
kheb precies het zelfde, khad eerst sproeier 70 erin toen liep ie wel stationair, maar niet op zen top, nu hebk sproeier 60 erin , en valt hij uit als ik de choke niet in druk..
maar ik bedoel niet als ie stationair loopt maar als ik weg rijd dan rijd ie even en dan valt ie uit en dan druk ik de choke in en dan rijd ie wel door. en die springt er weer af en dan valt ie naar een paar meter weer uit. dus ik denk dat er een grotere sproeier in moet. eerst had ik het niet dus het is wel apart.
is je sproeier niet verstopt? en ja in de zomer moet je eigenlijk een kleinere sproeier er in doen. want als het winter is dan zit er veel meer zuurstof in de lucht...
oww een kleinere sproeier ik dacht een grotere. maar het kan wel zijn dus dat mijn brommer uitvalt door een te grote sproeier want eerst reed hij er goed op. ik vind het wel vaag. maar is een 51 sproeier een gewone maat en wat voor 1 zou ik er nu in moeten doen.
als ie verstopt zit rijd ie toch helemaal nie. want hij rijd wel alleen van het een op het andere moment moest ik de choke er telkens bij in drukken. en dan rijd ie wel wat door niet honderd % maar rijd wel.
hij hoeft niet helemaal verstopt te zijn hoor.
sproeier tegen het licht houden en dan even doorblazen.
als je er door heen kijkt moet je een zuiver beeld zien niets wazig ofzo