Welke Tomos model heb je? Quadro
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds vorige week
Wat is het probleem? De koplamp doet het niet, evenals de claxon.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee.
Hallo, hierbij mijn eerste berichtje, ik ben echt 'ten einde raad'!
Ik heb via marktplaats een tomos quadro overgenomen uit 2005. Bij het bezichtigen leek alles het te doen.
We hebben al flink wat te stellen gehad in de maand tijd dat we hem hebben. Eenmaal de brommer thuis wilde ik hem natuurlijk even lekker testen, dit ging voor 500 meter goed, daarna hield hij ermee op.. op kosten van de vorige eigenaar is de brommer helemaal nagekeken (volgens papier dan..) en hij rijdt weer als een zonnetje. Tot ik 's avonds laat ergens heen moest en ik ontdekte dat mijn koplamp 'flikkerde'. Ik ben toen gestopt om even te kijken maar op dat moment hield de verlichting er totaal mee op, zowel normaal als groot licht, ook ontdekte ik dat de claxon niet werkte (maar ik weet niet of dat altijd al was..).
Maar eenmaal de kap ervan af en de koplamp open zie ik dat er een draad afgebroken is. Het zat vast met een soort ijzer plaatje met een gat erin, dat is er dus finaal vanaf en denk dat het de massa is. Het heeft een symbooltje dat lijkt lijkt op een piramide. Ik heb contact gehad met de lokale brommerwinkel en die zegt dat ik van binnenuit het nog vast kan maken, maar ik snap niet hoe hij dat bedoelt. Want dat ijzeren dingetje met gat erin en de bedrading eraan vast moet dus aangesloten worden op net zo'n plaatje met gat erin maar met een stukje plastic ertussen. Ik heb al geprobeerd om met een touwtje door de gaatjes te gaan om zo de twee plaatjes op elkaar te drukken zodat ze contact zouden maken maar dit was zonder succes.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk beschreven is en dat iemand mij uit de brand kan helpen!