• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Snor schakelt moeilijk

lukt het niet met afstellen? Stel hier al je afstel problemen en stotterende tomos problemen [ALLE SPROEIER VRAGEN HIER DUS OOK]
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 14 nov 2012 18:52

Beste Tomosliefhebbers,

Ik heb de Tomos van een maat van me hier staan, omdat deze problemen heeft met het overschakelen van z'n 1e naar de 2e versnelling. Hij start gewoon goed, en loopt uitstekend stationair! Ook trekt hij goed op, maar blijft in toeren hangen zodra hij over moet gaan schakelen ook lijkt hij dan te stotteren. Ik vermoedt dat hij op dat punt vermogen mist, en er daarom dus lang over doet om over te schakelen.

De setup is als volgt:

Type: A35 Snor (A5 Cilinder, Elektrische Ontsteking)
Stand: Bovenste streepje, vermoedelijk 'Bromstand'

Cilinder: A5 Snor
Spruitstuk: Standaard (Ontgrenst)
Luchtfilter: Snor Origineel
Carburateur: Dell 'ortho SHA 14/9P. Naar mijn weten, is dit dus een standaard 'Snor' Carburateur
Uitlaat: Snor (S-Bocht), en er zit ook nog eens een prop in!
TWV: 26 Voor, 22 of 24 Achter

Kan een van jullie mij misschien vertellen, wat het schakelprobleem veroorzaakt?
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 nov 2012 19:28

Veer van 2e versnelling te strak gemaakt? Normaal zou de centrifugaalkracht op de top van de 1e versnelling voldoende moeten zijn om de 2e versnelling over te nemen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 14 nov 2012 20:12

Haal de carterkap er eens af en kijk of koppeling nog goed is en vraagtekenveertje.
Als dat goed is, is het waarschijnlijk teveel/verkeerde olie misschien?
zowiezo even olie vervangen.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 14 nov 2012 21:41

- De koppeling is nooit mee geknoeit, en de veren zijn gewoon origineel.
- Het vraagtekenveertje zit goed, en is nog heel.
- De olie is vers, met de juiste hoeveelheid en ook de juiste olie.
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Gebruikersavatar
jason246
Vaste forummer
Berichten: 235
Lid geworden op: 10 apr 2009 21:20
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 15 nov 2012 11:45

Kan je miss een filmpje maken? Zegt meer dan 1000 woorden :P

Voering op de 2e koppeling ook nog voldoenden en niet kaal?
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 15 nov 2012 22:52

Ik zal morgen een duidelijke filmpje maken ;) Moet wel lukken met een Iphone 4S :lol:

Verder heb ik vandaag de bougie er eens uitgedraait, dit was naar mijn weten nog steeds de standaard Champion Bougie..Hij was pikzwart, enorm veel vette aanslag, met een paar kleine brokjes ijzer ertussen :? Waarschijnlijk is dus de sproeier te groot, en was de bougie niet echt meer goed.
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 16 nov 2012 07:13

Bougie moet ook om de 6000 km worden vervangen.
anders om het halfjaar. :wink:
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
jason246
Vaste forummer
Berichten: 235
Lid geworden op: 10 apr 2009 21:20
  • Citeer

Berichtdoor jason246 » 16 nov 2012 11:04

Verder heb ik vandaag de bougie er eens uitgedraait, dit was naar mijn weten nog steeds de standaard Champion Bougie..Hij was pikzwart, enorm veel vette aanslag, met een paar kleine brokjes ijzer ertussen :? Waarschijnlijk is dus de sproeier te groot, en was de bougie niet echt meer goed.
Ff met de metaal borstel schoon borstelen en even een doek erover heen, dan er weer in draaien, ff proefritje maken en dan weer naar de bougie kijken. Check ook meteen even of de electrode afstand nog goed is met een voelermaatje.
Tomos S25 Luxe Alles standaard.
Kleur: Magic Blue :D

viewtopic.php?f=68&t=15002&p=302235#p244386

http://www.Storming.nl
Omhoog

Borcheld11
Diehard
Berichten: 1014
Lid geworden op: 30 mar 2011 21:03
Locatie: Enschede
Contacteer:
Contacteer Borcheld11
Website
  • Citeer

Berichtdoor Borcheld11 » 16 nov 2012 12:44

Beter een nieuwe bougie halen.
want de elektrode zou wel versleten zijn.
Well I'll let you on on a secret
Today is the day we take it deep again
Back to when it was more than a sound, more than a fashion statement
More than a cool thing to be doing
Just some blow your mind state of music
Omhoog

Gebruikersavatar
Speedy007
Vaste forummer
Berichten: 211
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:01
Locatie: 's-Hertogenbosch
  • Citeer

Berichtdoor Speedy007 » 16 nov 2012 13:50

Heb vandaag de bougie maar gewoon meteen vervangen voor een nieuwe 'NGK B6HS'. Deze erin gedraaid, en goed vast aangedraaid. Toen de Snor uitlaat er een onderuit gehaald om deze te inspecteren, en wat blijkt er heeft zich een 'prop' gevormd van kool, deze is tot diep in de pijp doorgedrongen en mijn Pa gaat er morgen voor zorgen dat hij weer helemaal schoon word van binnen.

Toen maar een mijn Bullet eronder gehangen om te kijken hoe hij dan over zou schakelen, en hij liep meteen 5x zo hard en trok gigantisch hard en snel door naar zijn 2e versnelling. Nu moet ik alleen nog even de juiste sproeier zien te vinden, en dan zal het wel weer beter lopen denk ik zo!
Tomos A35 Quadro (1996) 2-Speed:

Cilinder: Airsal 65cc & DMP Hogedruk Race Cilinderkop
Carburateur: 15mm Minarelli RV4 & 15mm Spruitstuk
Luchtfilter: Gaasfilter
Uitlaat: Tecno Bullet
TWV: 28 Voor, 22 Achter

Topsnelheid: 85km/u
Omhoog

k0rsakoff
Tomosforummer
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2012 18:28
Locatie: Rucphen
  • Citeer

Berichtdoor k0rsakoff » 13 feb 2013 11:44

gewoon half litertje benzine in die snor uitlaat kappen en een lucifer derbij, stookt zichzelf mooi schoon.
Huidige setup:

65cc airsal
Standaard spruitstuk uitgeboord
15/15 carb
sproeier 74
Tandwielverhouding: 26-22
Bullit uitlaat met custom demper (mokkelstyle © 2013)
Gevlakte 70cc cilinderkop
Omhoog

brother
Diehard
Berichten: 1056
Lid geworden op: 18 mei 2011 22:02
Locatie: waalwijk
  • Citeer

Berichtdoor brother » 23 feb 2013 20:58

check ff je uitlaat poort deze gaan vaak dicht zitten door die standaard s-bocht uitlaten, want wss zit die ook dicht
en met zon klein tandwiel achter is het wel vaker dat het wat langer duurt voor hij overschakelt
tomos S25 loopt over de 50
tomos A3/S25 liep ook 50 is nu een test frame voor me gerepareerde blokken
tomos qautro brom zit 70cc met 16mm snelheid 75 en heeft waterkoeling!
project: viewtopic.php?f=68&t=18117
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Afstellen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.