Welke Tomos model heb je? Quadro E-Start
Wat is het bouwjaar? 2006
Sinds wanneer speelt dit probleem? Vanaf vandaag, het sneeuwde vandaag vreselijk.
Wat is het probleem? Brommer slaat af tijdens het rijden.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Niets veranderd.
Hallo allemaal,
Heb sinds een week een tomos en na gelijk al een lekke band te hebben gehad, heb ik alweer een probleem.
Vanochtend reed ik na te starten met choke en een minuutje te laten draaien, zoals de handleiding aangeeft, weg op weg naar school. Na ongeveer 500 meter te hebben gereden remde ik voor een stoplicht en opeens sloeg mijn brommer af. Opnieuw gestart en er niet echt bij nagedacht. Nog zo'n 2 kilometer gereden en daarna sloeg hij opeens weer af bij. Nu echter bij het optrekken. Zodra hij op het punt staat om te schakelen (rond 20-25 km/h) naar de tweede versnelling hield hij plotseling in en sloeg na 3-5 seconden af.
Zo lukte het niet echt om naar school te gaan dacht ik, dus ben ik naar de bromfietswinkel gegaan en daar ernaar laten kijken, aangezien ik toch garantie heb. Halverwege de middag werd ik gebeld en kon ik mijn brommer weer ophalen. Een uurtje geleden heb ik mijn brommer opgehaald en ze hadden de bougie vervangen, dit leek de oorzaak te zijn van mijn probleem. Vervolgens heb ik er zo'n 4 à 5 kilometer mee gereden en daarna kreeg ik weer het probleem van eerst: hij sloeg af zodra ik remde en soms zelfs al als ik van de tweede naar eerste versnelling terugschakelde. Daarnaast had ik één keer tijdens het optrekken dat hij van 30-40 km/h heel erg stotterde alsof hij inhield en daarna weer doortrok, zo'n 10x kort achter elkaar en daarna trok hij wel door.
Heb even rondgezocht op internet en kwam dit forum tegen, ook een beetje gezocht naar andere topics en het lijkt erg veel alsof het vraagtekenveertje defect is. http://wiki.tomosforum.nl/index.php/Vra ... _vervangen
Ik ben zelf echter een leek en heb dus totaal geen idee of ik het een beetje bij het juiste eind heb.
Ik ben van plan om hem als het weer een beetje begaanbaar is naar de winkel te brengen, maar als iemand dit probleem herkent en een mogelijke oplossing kan aanbieden, dan hoor ik dat graag. Daarnaast heb ik al zo'n 150 kilometer probleemloos gereden, tot vandaag. Het enige wat ik over die periode kan aanmerken is dat als ik boven de 30 km/h het gas los liet dat hij dan na een paar tellen begon te 'schokken', als ik weer gas bij gaf dan hield dit op.
Alvast bedankt,
Henk.