Ik moet dus sowieso mijn blok open gaan halen? ik sleutel veel aan set-up's en afstellingen maar van de overbrenging ben ik altijd afgebleven. ik zou niet weten hoe ik dit aan moet pakkenNieuwe kering erin zetten. je kunt niet zien of hij lek is.
Wat zat er voor ontsteking op (ik vermoed punten), wat zit er nu op? 4-spoels electronisch en punten/ 2-spoels electronisch maken gebruik van verschillende bobines. Eea is NIET uitwisselbaar.hallo
....ik heb er een andere ontsteking op gelegd en een nieuwe bougie.
hij vonkt goed en ook op het juiste moment.......
het is een 2spoels punten ontsteking, de bobine is een originele bobine die bij deze ontstekingen zit. de bougie is nieuw en een blauwe, bijna witte vonk. in welke bocht ik de bougiekabel ook buig, er blijft een vonk uit komen. Het moment heb ik afgesteld volgens een handboek (dat de punten open gaan 16-18mm voor het dode punt geloof ik) Hoe ver de vonk over springt heb ik nog niet gekeken en ik zal zo snel mogelijk een paar foto's plaatsen.Wat zat er voor ontsteking op (ik vermoed punten), wat zit er nu op? 4-spoels electronisch en punten/ 2-spoels electronisch maken gebruik van verschillende bobines. Eea is NIET uitwisselbaar.hallo
....ik heb er een andere ontsteking op gelegd en een nieuwe bougie.
hij vonkt goed en ook op het juiste moment.......
Hoe weet je of de vonk op tijd is? Dat ie vonkt wil niet zeggen dat ie op tijd is. Wat voor kleur heeft de vonk? Wat is de staat van de bougie? Hoever kun je de bougie van de cilinder weghouden totdat de vonk niet meer overspringt (let op met geïsoleerd gereedschap vasthouden!!!!). Hoe zit het met de bougiedop/ -kabel en de aansluiting ervan op de bobine? Ik heb vaak meegemaakt dat door slecht contact van de kabel/ aansluitingen in dop/ bobine de boel aardig versjitterd wordt.
Misschien een paar foto's ter illustratie maakt een hoop duidelijk.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten