• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tecno Estoril/Reverse past niet

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
12 berichten • Pagina 1 van 1
Henkedushi
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Henkedushi » 13 mei 2013 20:39

Welke Tomos model heb je? Quadro E-Start
Wat is het bouwjaar? 2004
Sinds wanneer speelt dit probleem? Vandaag
Wat is het probleem? Uitlaat past niet
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Uitlaat

Vandaag geprobeerd mijn nieuwe Tecno Reverse te monteren op mijn Quadro E-Start uit 2004. Dit model heeft maar één ophangingspunt voor de uitlaat en dus heb ik er ook een 'uitlaatsteun' van één naar twéé punts bij gekocht. Maar wanneer ik de uitlaat probeer te monteren, past hij gewoon niet. Als ik de uitlaat recht op de cilinderpoort zet om de boutjes vast te draaien, komt het ophangingspunt bij het achterwiel niet op de juiste plaats, op welke manier ik de uitlaatsteun ook zou kunnen monteren.

Past deze uitlaat soms niet op de Quadro, of doe ik wat verkeerd/zie ik iets over het hoofd?

Help! ;(

buitertje
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 13 mei 2013 21:28

als hij op de cilinder vast zit, zit er dan ruimte tussen de uitlaat steun en de uitlaat of niet de goede hoogte? als er ruimte tussen zit kan kloppen dat heb ik ook met de technigas next en heb er een busje tussen gemaakt

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Henkedushi
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Henkedushi » 13 mei 2013 21:37

Op de meest logische manier waarop ik de uitlaatsteun zou monteren, zit de ophanging van de uitlaat te ver naar de voorkant van de brommer. Past de uitlaat bij andere Quadro eigenaars foutloos?

Ter visualisatie: De midden van het 'ophangingsplaatje' van de uitlaat met de twee gaten, zit op plek van mijn 'enkele' ophangingspunt van mijn achterbrug.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 mei 2013 14:32

Even ter info: De uitlaat is een euro2 type (2-gats ophanging) en de brommer een euro-1. Het plaatje zoals wordt aangegeven is bedoelt om euro-1 uitlaten op een euro-2 brommer te zetten, niet andersom!

Kun je zelf iets fabriceren waardoor je de uitlaat wel kan ophangen (conversieplaatje maken, gaatje boren in euro-2 plaat) of ruilen als deze bij een winkel is gekocht voor een euro-1 type.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Henkedushi
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Henkedushi » 14 mei 2013 14:40

Correct. Maar als ik de euro-2 uitlaat uit mijn euro-1 brommer wil monteren, zou dat toch moeten lukken als ik die uitlaatsteun gebruik? Is dus niet het geval. Zou graag wat reacties lezen van andere Quadro eigenaren.

Ik kan eventueel zelf wel een beugeltje fabriceren, maar dat is natuurlijk wel het laatste waar ik aan wil beginnen. Ik zal Tomoshop eens een berichtje sturen. Niet nog meer Quadro eigenaren die hetzelfde probleem hebben gehad? Het paste allemaal naadloos?

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 14 mei 2013 14:58

Correct. Maar als ik de euro-2 uitlaat uit mijn euro-1 brommer wil monteren, zou dat toch moeten lukken als ik die uitlaatsteun gebruik? Is dus niet het geval. Zou graag wat reacties lezen van andere Quadro eigenaren.

Ik kan eventueel zelf wel een beugeltje fabriceren, maar dat is natuurlijk wel het laatste waar ik aan wil beginnen. Ik zal Tomoshop eens een berichtje sturen. Niet nog meer Quadro eigenaren die hetzelfde probleem hebben gehad? Het paste allemaal naadloos?
Heeft niks met de quadro te maken, hebt de verkeerde uitlaat gekozen. Je had een euro 1 versie moeten nemen. Zou hem even omruilen als dat kan.

Bedoel je met uitlaatsteun die ene die vanaf je veer komt? Zo ja, dan kan je hem er aan ophangen maar uit eigen ervaring heb je dan nog best wel wat zijwaartse speling.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 mei 2013 15:01

Heb je geprobeerd om dat conversieplaatje an de uitlaat te schroeven? Waar komt het andere deel dan uit tov de ophanging aan je frame?

Of idd wat Homoetje zegt. Misschien wil Tomosshop de uitlaat ruilen voor een 1-gat type.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Henkedushi
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Henkedushi » 14 mei 2013 22:54

Heb het op beide manieren geprobeerd, maar er blijft zo'n 3 á 4 centimeter speling tussen zitten. Heb contact gezocht om de uitlaat te ruilen, en anders zal ik hem er met een beugeltje op moeten beunen. Jammer, doe het altijd liever zoals het hoort.

Raar dat andere mensen daar geen last van hebben bij de combinatie Euro-2 uitlaat + uitlaatsteun.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 15 mei 2013 04:01

De euro-2 uitlaat hoort ook aan een euro-2 frame gezet te worden. De nieuwere modellen zijn hiermee toegerust. Dan heb je dit probleem niet, tenzij je weer een euro-1 uitlaat besteld.

Henkedushi
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Henkedushi » 15 mei 2013 11:57

Het conversieplaatje/De uitlaatsteun is er naar mijn mening voor bedoeld om dit probleem op te lossen, dus daarom snap ik niet dat hij als nog niet past...

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 15 mei 2013 12:19

Nee het conversieplaatje is om een euro-1 uitlaat op een euro-2 brommer te doen. Jij hebt een euro-1 brommer en een euro-2 uitlaat dus dat gaat niet werken.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje

Henkedushi
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Henkedushi » 15 mei 2013 19:32

Het is me nu helemaal duidelijk! Balen dan. En er bestaat niet zo'n plaatje voor de omgekeerde (mijn) situatie?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
12 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers