Berichtdoor shadowranger » 30 jun 2013 06:41
Deo test laat bij een lek de motor anders draaien (of meer of minder toeren, maar je hoort verschil). Op die plek waar je motor reageert op de deo (of iets anders wat daar geschikt voor is) zit dan het lek en moet je gaan uitzoeken waarom.
Een blokje van 25 jaar oud....hmmmm.....toevallig een ei-cilinder met Encarwi of Bing carburateur? In het geval dat het verdraaien van de stationairschroef niets uithaalt, staat de gaskabel te strak. Die moet je dmv de stelnippels van de gaskabel losser zetten.
Btw, bij een Encarwi zit er geen stationairschroef of losse choke op. Die stel je af op stationair dmv de gaskabel zelf. De chokefunctie krijg je dan door bij het handvat de knop weg te duwen en dan kun je je gashendel nog een cm vooruit draaien waardoor de gasschuif in de choke stand komt.
Ketting geratel is meestal een kwestie van de ketting strakker stellen dmv de kettingspanners bij je achterwiel (ketting loopt nu over de achterbrug heen). Zorg voor een speling van ongeveer de breedte van je ketting in het midden tussen de tandwielen ivm inveren.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn