Wat is het bouwjaar? 2006
Sinds wanneer speelt dit probleem? +/- 9 maanden
Wat is het probleem? Lekkage benzine en waggelend achterwiel bij gas los.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Nee
Hallo mannen (en dames),
Aangezien ik nieuw ben wil allereerst mij even kort voorstellen.
Naam is Bas Kaandorp, 31 en woon in Heiloo.
De Tomos heb ik nu iets meer als een jaar en gebruik hem voornamelijk voor woon/werk verkeer. (36km p/d)
Stuk goedkoper als de auto en reistijd is ongeveer hetzelfde.
Heb een mooie auto en ook al jaren motor gereden. Nou zou je denken, waarom niet lekker op de motor.
Nou een Harley zuipt ook aardig als je rij zoals ik doe

Ik ben voor de rest helemaal nieuw in de brommer scene zogezegt en weet dus ook totaal niet wat voor Tomos ik heb, maar dat zullen de kenners hier ongetwijveld gelijk kunnen zien. Het enige wat ik op het kenteken bewijs kan vinden is A3.
Nou over op het probleem.....
Probleem 1 :
Sinds dat ik dit jaar weer ben begonnen met rijden lekt de Tomos benzine. Zo erg zelfs dat er nu mooie vlekken in mijn garagevloer heb zitten. Ik ben zelf al een beetje op onderzoek uitgeweest, carb schoongemaakt en gekeken of het vlotternaaldje nog goed was. Dit was hij ook. En ook de benzinekraan nagekeken. Daar was wel wat raars mee aan de hand.
Hij heeft een wat andere werking dan de tekst aangeeft. Res = dicht / Fuel = open / Off = reserve.
Dat klopt dus al niet helemaal. Maar de werking zelf was wel goed. Dicht is ook echt dicht.
Daarna mijn aandacht op de slangen gericht. Deze leken allemaal in redelijke staat, maar voor de zekerheid toch wat nieuwe slangen gemonteerd. Dit bleek geen uitkomst.
Ik ben nu op een punt gekomen dat ik het niet meer weet. Wat zou het dan nog kunnen zijn.
Een lek in de tank zelf. Ik hoop het niet, want dat is toch één geheel met het frame?
probleem 2 :
Dit is een vrij korte vraag. Na het wisselen van de banden vorig jaar had ik nog geen probleem met de Tomos.
Nu heb ik echter een waggel in het achterwiel zitten als ik van volgas mijn gas dichtdoe.
Volgas is bij mij ongeveer 50/52 km/h als ik die borden langs de weg mag geloven.
Ik heb zo'n idee dat het of de lager as is of het lager zelfs. Wat denken jullie?
Ik hoop dat iemand een uitkomst heeft voor mij of mij iniedergeval in de goede richting kan sturen.
Want ik wil nog wel wat jaartjes door met de Tomos.
Als jullie nog meer info willen weten over de problemen, vraag het gerust.
Groetjes Bas
PS
Natuurlijk ook nog wat foto's van hoe de Tomos er onderhuids uitziet.