Berichtdoor shadowranger » 30 aug 2013 01:51
Kijk eens naar de ontsteking en de bougie. Dat geeft meestal wel een goede indicatie hoe het verbrandingsproces verloopt. Waarschijnlijk is je bougie zwart en vettig. Verder wil ik je vragen wat over de compressie te zeggen, of dit nog in orde is of niet.
Mocht er wat mis zijn met de carburateur (overlopen) zou ik eens kijken of de vlotter niet lek is. Als er vloeistof zit in de vlotter is deze lek en moet je deze vervangen. Mocht je niet zeker weten of deze lek is, kun je in een bakje water zoeken en kijken of deze ergens "bubbelt". Verder is de conditie van de vlotternaald belangrijk zodat deze goed afsluit op de punt (zit een soort van seal op) en kijk dan ook of de combi van naald en vlotter soepel loopt in de carburateur. Brw, ik neem aan dat als je niet rijdt de benzinekraan wel dicht zet?
Haal iig alle de overtollige "vloeistof" uit de uitlaat en steek er een verse bougie in als je eea hebt gecontroleerd, afgesteld en gerepareerd. Ik vermoed dat het niet komt doordat de carburateur overstroomt, want dat zou eerder het luchtfilter inlopen dan de cilinder (ivm het membraan).
Over het smoren, dat kan ook komen door de ontsteking die te laat staat, de bougie, of lekke krukaskeerring(en).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn