• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Welke uitlaat voor mijn tomos funtastic ?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
6 berichten • Pagina 1 van 1
fp1997
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor fp1997 » 24 aug 2013 00:11

Welke Tomos model heb je? Funtastic
Wat is het bouwjaar? 2007
Sinds wanneer speelt dit probleem? vanaf ik hem gekocht heb
Wat is het probleem? er is niet echt een probleem , maar ik vind het geluid van mijn tomos niet zo leuk dus had er graag een nieuwe uitlaat op gezet.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? neen

hoi allemaal ,
Ik ben van plan om een nieuwe uitlaat op mijn tomos funtastic te plaatsen. Waarom ? Hij is verroest( en ik vind het geluid ook niet al te super het is een hanghanggggggggggggggg geluid :) en had liever een iets voller geluid gehad.
kan dit met een andere uitlaat

Mijn vraag is nu : Welke uitlaat kan ik het best pakken voor mijn tomos funtastic voor een beter , leuker en voller geluid te verkrijgen ? meer snelheid is voor mij niet belangrijk. en maakt het uit welk type blok ik eronder heb zitten want ik las al over mensen met sorten blokken en cilinders ? als dat zo is hoe kan ik hier achter komen en staat het bij de uitlaat vermeld voor welk type ?

En is een uitlaat vervangen moeilijk ? als ik onder mijn brommer kijk lijkt het net of er zijn maar net 2 bouten die je moet losdraaien , en nieuwe uitlaat erop ( en nieuwe pakking eventueel ? ) en dan terug vastdraaien ? of komt er veel meer bij kijken ?

graag jullie uitleg hierover want op technisch vlak ben ik een nul maar doe het liever zelf , zo leer ik er wat van en kost het me minder. 8)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de keuze van mijn uitlaat en hoe ik die moet monteren.

Alvast bedankt !!

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 aug 2013 13:31

Uitlaat zit onder de cilinder idd maar met 2 boutjes/ moertjes vast. Dan zit er rechts naast de achterbrug ook nog een bevestiging (ophanging aan het frame). Die is ook met 2 boutjes.

Vwb de uitlaat zelf, dat is een kwestie van smaak. De een wil graag stil door de straten zoemen, de andere knettert iedereen graag zijn bed uit. Persoonlijk vind ik het geluid van de Next wel kunnen, icm prestatie. ALternatief is de Techno Circuit of CC, die krult eerst onder je blok door en gaat met een dun pijpje naar achter naar de demper. Enige tip wat ik je wil meegeven is dat je rekening houdt dat als je een bokstandaard hebt deze met de Bullet en BiTurbo niet meer zover omhoog kan als met de standaard uitlaat en je kans hebt in bochten dat de standaard over de grond gaat slepen (of erger haakt).
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

fp1997
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor fp1997 » 24 aug 2013 14:45

bedankt voor het antwoord !

Ik heb de uitlaten eens opgezocht en ze klinken nog al hard vind ik.

Kan je eens een paar links zetten met uitlaten die ZEKER onder MIJN tomos passen ? ik heb schrik dat ik misschien een verkeerde uitlaat koop die er niet onder past of er niet voor gemaakt is.

En moet ik alleen een uitlaat bestellen of nog een pakking of dergelijke ?

Ik zal er nog even een paar foto's bijplaatsen van mijn blok.

Mvg
Bijlagen
2013-08-24 14.32.40.jpg
2013-08-24 14.31.53.jpg
2013-08-24 14.30.41.jpg
2013-08-24 14.31.01.jpg

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 24 aug 2013 16:20

Aan de hand van de foto's zie ik dat je er een A55 cilinder op hebt. Dit betekent dat je alleen uitlaten kunt monteren die geschikt zijn voor A55 cilinder. Als je het niet zeker weet wat je hebben moet ga dan gewoon langs bij de brommerboer. Pakking heb je zowiezo nodig.

Ik neem aan dat je nu zo'n katalisator ding erop hebt zitten. Je kan overwegen de Speedy snel (standaard sigaar) van Tomos te montern. Dat de andere uitlaten anders klinken is bekend, maar daarvoor zijn het ook opvoer uitlaten.

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

empowered
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor empowered » 28 sep 2013 01:03

zijn andere uitlaten zoals techno cc etc.. illegaal of legaal zolang de tomos niet harder loopt?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 28 sep 2013 11:57

In principe zijn alle andere uitlaten die niet typegoedgekeurd zijn illegaal, ongeacht het geluid dat ze maken. In de praktijk zal geen agent ze op het oog beoordelen. Wel als je op de rollenbank moet.

Het is wel zo dat als men geluidmetingen gaat doen bepaalde uitlaten in sommige gevallen deze nog binnen de grenzen vallen, maar dat maakt ze niet minder illegaal.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
6 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers