Achter kenteken en/of achterlicht willen ze wel eens naar jaren trouwe dienst wat zwakker worden. door onder andere roest en metaalmoeheid? wil er nog wel eens een scheur komen op die plekken, die uiteindelijk steeds langer word door trillingenZoals je op de foto van het spatbord kan zien heeft dat spatbord een schroefgat, dus schroefje eruit, spatbord erop en klaar.
Een A3, zo-een heb ik en die spatborden gaan zomaar niet stuk (zijn ook van metaal inderdaad)
Sorry maar ik snap er nu helemaal niks meer van!Mijn excuses ik had even verkeerd gekeken...het gaat dus om een Tomas 25/45 uit 2003 het spatbord is idd van metaal en dat spatbord begint aan 1 kant te scheuren door de roest.
Echter is het spatbord niet los maar een verlengde van het frame.
Ik had nagevraagd bij de fietsenmaker wat de kosten voor het vervangen of repareren van dit spatbord was.
Het spatbord alleen was al 65 euro, met reparatiekosten erbij ruim 200 euro.
Dit vond ik persoonlijk nogal prijzig voor een brommer van ruim 10 jaar oud.
Zijn er wellicht ook andere(goedkopere oplossingen)??
Net nog even gekeken, de spatbord is idd te vervangen en door een paar schroefjes onder de bagagedrager los te halen.
Als dat gaat lukken althans, deze zijn in loop der jaren en door de weersomstandigheden volledig vastgeroest.
Maar zit je bij het afhalen en vervangen van dit spatbord niet urenlang te martelen met die bedrading van der verlichting?
Want hoe haal je dat los en zet je weer vast dan?
En zijn deze spatborden ook goedkoper dan 65 euro bij de fietsenmaker te verkrijgen?
Vind 65 euro nogal prijzig nl.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 3 gasten