Welke Tomos model heb je? Sport r
Wat is het bouwjaar? geen idee
Sinds wanneer speelt dit probleem? Sinds dat ik hem gevonden heb.
Wat is het probleem? Carburateur doet vreemd
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nvt
Hey,
Ik weet dat je niet zomaar een tomos in de schuur vindt. Ik heb hem een jaar of 5 overgekocht voor een prikkie. maar nooit iets mee gedaan omdat de auto altijd prima voldeed. Dus deze mooie brommer stond ook zolang stil.
Ik heb zelf nooit een brommer gehad, en maar een enkele keer gereden. Met dit mooie weer leek het mij een prima kans om eens de stof van het beestje af te halen en te kijken wat ie zou doen.
Niet veel dus....
Vanaf hier moeten jullie mij excuseren voor beginnersfouten die ik maak, ik werk in een computer reparatiebedrijf. Dus ik denk wat ik in het klein kan kan ik ook in het groot. sleutelen aan een brommer dus. (google is mijn vriend) en dus alles wat ik al heb gedaan is zelf uitgezocht of via google.
Wat ie niet doet en wat kapot is:
na het starten blijven draaien.
Linker (achter) rem knijphendel is afgebroken.
nummerplaatje zit scheef, evenals de voorlamp.
claxon ligt los.
veeeeeel stof.
Wat ie wel doet:
bedrading is prima
alle lampen doen het
Gefixt:
Bougieknop (kabel was half weggeroest, stukje gestript en toen vonkte die weer.)
gashendel zat vast (in de carburateur zat ie vast)
Ik ben nu dus in de carburateur gebleven. Na een hoop inlezen snap ik een beetje wat hij moet doen. Omdat de brommer nu wel start (met hulp van een speciale spuitbus (ben even de naam kwijt)) en daarna (2 sec) uitvalt denk ik dat er iets met de sproeier is. Volgende stap is dus het geval schoonmaken.
ik heb heel de carburateur uit elkaar ondertussen, netjes schoongekregen in wasbenzine. Maar wat ik wel heb gevonden is een kapotte vlotternaald. (nr 17 op onderstaande link).
Het kopje is doodleuk afgebroken. en ik weet niet wat ik er mee moet.
Kan ik een nieuwe bestellen? en hoe weet ik welke ik moet hebben? Tevens zit de pin waar de vlotter zelf op draait muur en muurvast.
Wat is wijsheid? een nieuwe vlotternaald en vloeken op een pin die vast zit of een nieuwe carburateur?
Ik heb een SHA 14/12p carburateur (technisch in de link hieronder) kan ik die vervangen met een SHA 14/12L? (de enige die ik kan vinden online)
Dus opgesomd mijn vragen:
Vlotternaald kapot, hoe weet ik welke ik moet hebben?
Hoe krijg ik de vlotter los van zijn hinge.
Als bovenstaand niet lukt, kan ik dan een nieuwe carburateur aanschaffen en kan ik daar de SHA 14/12L voor gebruiken?
Alvast bedankt voor het lezen en de antwoorden!!
http://www.technik-ostfriese.com/techni ... tei/30.php