Wat is het bouwjaar? ?
Sinds wanneer speelt dit probleem? Vandaag
Wat is het probleem? Tomos valt uit als ik de choke er af haal.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Ketting gesmeerd, carb schoon gemaakt, luchtfilter er af gehaald, banden op gepompt, schoongemaakt. Allemaal niet echt van belang.
Hallo,
Aller eerst wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum, dus excuses als dit op de verkeerde plek staat ofzo.
Ik heb een paar dagen terug een tomos gekocht. of het een A35 of A3 is weet ik niet, heb niet zoveel verstand val modellen en dat soort dingen. Het is in ieder geval een 45 km/h opknapper die al 2 jaar stil stond. Het eerste wat ik heb gedaan is de carb schoon gemaakt en de sproeier gepoetst (zat helemaal dicht). Met startpiloot kreeg ik hem al snel aan de praat en heb hem toen een kilometer of 10 ingereden.
hij liep dus lekker, maar toen ging ik vanmiddag een stukje rijden en ineens begon hij te stotteren en viel hij uit. Voor mij klonkt dat alsof de benzine op was, dus ik zette hem op reserve en startte hem gewoon weer. na 2 km gebeurde het zelfde, dus ik dacht dat het benzinefilter best wel eens verstopt zou kunnen zitten aangezien er 2 jaar een laagje benzine in heeft gestaan (dat groen was geworden

Ik heb al een aantal tomosjes opgeknapt en dacht dat ik alle problemen toch wel een keer was tegengekomen, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Het klinkt namelijk als iets van valse lucht of een verstopte sproeier, maar de sproeier is helemaal schoon en de carb zit goed op t spuitstuk. Stationairschroef zit er nog in, spruitstuk zit een goede pakking op, compressie zat.
Heeft iemand van jullie dit probleem wel eens gehad ?
Luchtfilter ligt er trouwens af, omdat ik die vervelend vond met carb er op en af halen, maar daar ligt het niet aan want heb er altijd mee gereden zo.
Mvg Maarten