• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vette 4L in vlammen

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
66 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 23 apr 2011 21:18

ja klopt

kun je beter een bt cilinder kopen past ook op jouw brommer
idd, die slovenen hebben ze ook, maar ff kijken
Omhoog


Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 19 aug 2014 21:26

Even een update!

Vorige maand een warmloper gehad en was het dus even einde oefening. Toen ik de brommer eindelijk thuis had kon ik de schade opnemen.
Zuiger finaal gesmolten tegen de cilinder, kromme krukas en een koppeling die niet lager nog te gebruiken was.
Gelukkig had ik een MetraKit 65cc liggen die door een vriend van me zeer creatief was bewerkt met een dremel. Een nieuwe krukas kwam samen met wat andere onderdelen van Verhoeven Revisie te Breda.
Alles weer terug opgebouwd en kon het testen beginnen. Helaas kon ik de expansie uitlaat niet kwijt omdat het een Puch cilinder is. Tijdelijk heb ik een boven langse uitlaat gemonteerd met een sigaar als demper. En ook nu weer zit de Amal 17mm op de cilinder.
De uitlaat kan zijn druk niet kwijt en lekt langs de bocht enorm veel. Maar de top ligt hoog en het verbruik aanzienlijk lager bij vergelijkbare snelheden die ik reed met de vorige setup.

Nu waren we afgelopen weekeind in Rosmalen voor een oldtimer show, en daar lag een 17"x3.5" band. Mijn huidige was na 8 jaar toch echt wel op en versleten. Alleen bleek deze niet te passen in mijn enigszins stock frame. En dus des te beter in mijn frame dat ik jullie eerder voortelde in deze topic.

Afbeelding

Demontage...

Afbeelding

En verder langzaam afbreken....

Afbeelding

Frame voorzien van dikke achterband!

Afbeelding

En het idee om een hardtail te bouwen ontstond hier!
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 29 aug 2014 09:37

Afbeelding

Schokdempers van een oude motor passen precies op lengte! Alsof ze lagen te wachten!
Dit is een tijdelijke setup om later de plannen door te zetten.

Afbeelding

Ik hou van een heerlijk gevulde kont :wink:
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 01 sep 2014 08:13

Vandaag een Sidemount gemaakt omdat ik de fender niet wil verbergen achter de veel te grote plaat.

Afbeelding

Afbeelding

Hert is een tijdelijke opstelling. Zodra ik een bevestiging gemaakt heb voor de verlichting ga ik het verder afmaken.

Ik ben ook heel tevreden over de looks!
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 01 sep 2014 19:34

Kenteken naast je wiel heb ik ook een tijdje gedaan. Raad ik niet aan op iets dat sneller loopt dan het mag, zorgt er namelijk voor dat je erg opvalt bij de politie.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Gebruikersavatar
PB76
Tomosforummer
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 apr 2010 19:23
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:
Contacteer PB76
Website
  • Citeer

Berichtdoor PB76 » 05 apr 2017 15:25

Project opnieuw opgepakt.

De MetraKit 65CC presteerde ondermaats met de 17mm Amal. Nieuwe opzet komt met een carburateur welke eerst dienst deed op een 70cc Yamaha DT. Deze 20mm gasfabriek komt op een eigenbouw spruitstuk met de kelk in de rij richting denk ik.
En de expansie uitlaat die op de eerdere brommer uitvoering zat komt ook weer op deze set.
Het stuur is vervangen door een fiets stuur ondersteboven gemonteerd.
De koplamp word een Bates die ik nog had liggen.

TBC :)
Stock Sucks, waarom origineel behouden als aanpassen zoveel leuker is?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
66 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.