• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Carburateur verzuipt bij vergeten sluiten benzinekraan

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
marceluitutrecht
Pindabrein
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2014 19:39
  • Citeer

Berichtdoor marceluitutrecht » 17 sep 2014 19:54

Welke Tomos model heb je? Quadro snorbrommer
Wat is het bouwjaar? 2012
Sinds wanneer speelt dit probleem? paar weken
Wat is het probleem? verzopen carburateur na vergeten sluiten benzinekraan
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nee

Wanneer na een rit de benzinekraan niet wordt gesloten dan start de volgende dag de brommer heel erg slecht. Hij lijkt verzopen te zijn. Er hangt in de gang waar die s'nachts binnen staat een benzinelucht. Pas na zeer lang doorstarten (met elektrische starter) slaat die al sputterend aan. Wegrijden gaat dan zeer langzaam en komt moeilijk op gang de eerste 30 meter.
Als de benzinekraan na een rit wel wordt gesloten. Start die gelijk en geen problemen met wegrijden. IK heb de carburateur uit elkaar gehaald en zie niets bijzonders. Vlotter is heel en beweegt . het vlotternaaldje is ook niets aan te zien .Sproeier is niet verstopt.
Wat zou het kunnen zijn ? ik denk zelf aan de vlotternaald of zie ik iets over het hoofd?
Wie heeft een idee?
Omhoog


Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 sep 2014 14:00

Benzinekraan dichtdraaien na elke rit. Daarvoor zit die kraan er ook op. Door druk vanuit de tank (communicerende vaten) wordt brandstof toch langs de vlotter en -naald gedrukt met gevolgen als genoemd. Kwestie van aanleren om de kraan te sluiten en te openen wanneer nodig.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
RBurgundy
Vaste forummer
Berichten: 297
Lid geworden op: 25 sep 2012 10:41
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor RBurgundy » 19 sep 2014 15:48

Bezinekraan dichtdraaien werkt wel maar is niet een echte oplossing vind ik.

Ik had dit ook en bij mij was de oplossing een nieuwe vlotternaald. Slijtage aan de vlotternaald was (haast) niet te zien bij mij.
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 19 sep 2014 16:50

Oplossing of niet, je kan een andere vlotternaald kopen (kost geld) of mijn advies ter harte nemen (kost niets). Tel uit je winst.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
RBurgundy
Vaste forummer
Berichten: 297
Lid geworden op: 25 sep 2012 10:41
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor RBurgundy » 20 sep 2014 07:08

Je wist is 2,99 en je moet er elke keer aan denken om die kraan dicht te draaien. Nou dat weet ik het wel.

http://www.jmpbonderdelen.nl/vlotternaa ... ha-13.html
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9681
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 20 sep 2014 14:52

Het gaat niet om het geld, maar om een oplossing. Wie zegt dat de naald defect is? Zoals ik al aangaf komt dit door de druk van de brandstof in de tank wat boven de vlotterkamer zit en dus altijd naar beneden wil stromen.

Het dichtdraaien van de kraan is voor mij hetzelfde als de gordel omdoen bij het autorijden, automatisme... :mrgreen:
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

garayuk
Pindabrein
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2014 16:29
  • Citeer

Berichtdoor garayuk » 30 sep 2014 20:54

De vlotter drijft als het ware op de mengsmering en als het niveau zodanig is als het moet zijn, drukt door de opwaartse kracht de punt van de vlotter tegen het messing doorlaatgat aan en dient hij de toevoer af te sluiten.
Je kunt een beschadigde vklotterafdichting opzuiveren door het vlotterkamerdeksel en de vlotter uit te bouwen.
Doe dan een druppel "Commandant ( een autolak polijstmiddel ) op het messing, plaats de punt van de vlotter er in en draai tussen duim en wijsvinger een minuutje op en neer.
Als de punt van de vlotter een zwart spoortje afgeeft op een wit doekje, wil dat zeggen dat je een beetje messing hebt weggeslepen en de naaldpunt weer exact af sluit. Alles weer goed reinigen en terugzetten.
Maar de benzienekraan zit er niet voor niets op en echt vele uren 100 % afsluiten zal een machanische vlotter nooit doen.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.