• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos start niet.

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
7 berichten • Pagina 1 van 1
Machiavelli
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Machiavelli » 25 jan 2015 23:44

Welke Tomos model heb je? a35
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? paar weken
Wat is het probleem? Brommer start niet meer nadat het blok is vervangen
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nieuw blok geinstalleerd

Twee weken geleden heb ik een nieuw blok op mijn Tomos gezet, maar nu krijg ik hem niet meer aan. wanneer ik kick, lijkt en klinkt het alsof hij bijna aan gaat, maar dat doet hij vervolgens niet.
De bougie vonkt en aan de carburateur ligt het niet (carb van werkende Tomos geprobeerd).

Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?

Linkje naar de video waarin ik hem probeer te starten:
http://vid1362.photobucket.com/albums/r ... btn9a5.mp4

Jespertje
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Jespertje » 26 jan 2015 09:36

Probeer es geen tot minder gas te gegeven, als je volgas geeft vliegt je choke er van af.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

MeneerA35
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor MeneerA35 » 26 jan 2015 12:46

Misschien even checken of het ontstekingstijdstip goed is? Ik had een tijdje geleden soortgelijke problemen met starten. Hij sloeg steeds bijna aan, maar op het laatste moment liet hij het afweten. Ik had mijn zuiger vervangen, maar deze was een aantal millimeters hoger dan de oude zuiger. Daardoor was het ontstekingstijdstip ontregeld geraakt. Na alles weer hersteld te hebben naar de oude situatie, was het probleem meteen opgelost.

Machiavelli
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Machiavelli » 27 jan 2015 14:29

Misschien even checken of het ontstekingstijdstip goed is? Ik had een tijdje geleden soortgelijke problemen met starten. Hij sloeg steeds bijna aan, maar op het laatste moment liet hij het afweten. Ik had mijn zuiger vervangen, maar deze was een aantal millimeters hoger dan de oude zuiger. Daardoor was het ontstekingstijdstip ontregeld geraakt. Na alles weer hersteld te hebben naar de oude situatie, was het probleem meteen opgelost.

de ontsteking stond eerst op bromstand, maar hij staat nu weer op snorstand. In beide gevallen gaat de brommer niet aan. Moet ik het ontstekingstijdstip nog eens tussen brom- en snorstand in proberen oid?

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 27 jan 2015 18:37

Setup? Ik zie een open gaasfilter, is de juiste sproeier gemonteerd? Ik zie uit de uitlaat veel rook komen tijdens het starten, kan het zijn dat er een krukaskeerring uit ligt? Heb je dit blok horen lopen voordat je hem onder je eigen Tomos hebt gezet?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Machiavelli
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Machiavelli » 27 jan 2015 20:30

Setup? Ik zie een open gaasfilter, is de juiste sproeier gemonteerd? Ik zie uit de uitlaat veel rook komen tijdens het starten, kan het zijn dat er een krukaskeerring uit ligt? Heb je dit blok horen lopen voordat je hem onder je eigen Tomos hebt gezet?
Is als het goed is het een standaard snorblok. Vertanding 26/31, 14/9 carb, ontgrensd spruitstuk, sportfilter, bromkop, Bullit uitlaat.

al meerder sproeiers geprobeerd, 40, 52 en 54, maakte niks uit. Heb het blok niet horen lopen voordat het onder de Tomos is gezet, op goed vertrouwen gekocht. Is jouw advies om te checken of de krukaskeerring er in zit?

MeneerA35
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor MeneerA35 » 28 jan 2015 15:56

de ontsteking stond eerst op bromstand, maar hij staat nu weer op snorstand. In beide gevallen gaat de brommer niet aan. Moet ik het ontstekingstijdstip nog eens tussen brom- en snorstand in proberen oid?
Ik zou sowieso eerst controleren of het ontstekingstijdstip überhaupt wel goed afgesteld staat. Een kleine afwijking kan in principe al zorgen voor problemen. Via het volgende filmpje kun je zien hoe dat gemakkelijk gedaan kan worden. Het gaat hier wel om een Puch Maxi, maar het principe is gelijk aan die van een Tomos. Je hebt alleen een voelermaat en een schuifmaat nodig. https://www.youtube.com/watch?v=ursq0Llp_U4 Er staat als het goed is ook een HOW TO op deze site.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
7 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers