Hoi beste forummers,
Ik heb een beetje een raar raadsel, lees aub eerst complete verhaal en bekijk de foto's voor je reageert, er zijn nog al wat tegenstrijdigheden namelijk om het zo maar snel standaard keerring te noemen.
Tijd geleden Tomosje opgeknapt en compleet gereviseerd, oa. alle keerringen en lagers vervangen.
Ook tandwielen en ketting vervangen.
Nu is er steeds een berg olie op de achterbrug en zelfs tegen de pakkendrager spat het aan via de ketting.
Ook al gevraagd aan een fietsenmaker die roept standaard voortandwiel keerring of kickstartkeerring, nu had ik dat zelf ook in eerste instantie gedacht, maar al paar keer gecontroleerd. Ook lijkt mij dan aangezien mijn ATF rood is, dat hij dan ook rood lekt/ spat en ruikt naar ATF, maar het is gelig. zie foto hier is maar een stukje te zien maar je ziet wel gele residu. Wel heb ik de achterbrug al gedeeltelijk schoongemaakt, na elke rit van ongeveer 14 km doe ik dat omdat alles dan zo onder zit. Voor de rest niets schoongemaakt dus foto zijn zoals het was.
Als ik de kap aan kickstart zijde eraf haal namelijk, is de voortandwiel keerring kurkdroog, voortandwiel kurkdroog, moer tandwiel kurkdroog, lekt hij daar dan moeten daar ook oliesporen lopen lijkt mij, was namelijk bij de ander tomosjes bij lekke keerring wel steeds.
Kickstart as idem dito kurkdroog en nogmaals er loopt niets over het voortandwiel, lijkt mij sterk met bochten enzovoort dat het precies op de 3 mm ketting valt die naast het tandwiel zit.
Krukas en vliegwiel is ook kurkdroog. Ook is er intussen iets meer dan 500km gereden per dag 14km en dan is er telkens zo veel olie op achterbrug en spatbord achter, nu is mijn ATF peil in het blok nog geen streep gezakt dus naar mijn idee daar niets uit.
Wat ik zat te denken klinkt raar misschien maar ik had er een nieuwe ketting op gelegd met de ketting korter maken kwamen uit die gaatjes complete wormpjes dik geel vet (zo uit de verpakking), zou dit met rijden warm worden en wegspatten? Op de foto is ook steeds wat gelig te zien puntje tandwielen en tussen de zwarte vegen
Waarom deze vraag? Ik zou het jammer vinden bijna €50,- euro aan nieuwe lagers en keerringen te vervangen en dat daar dan het probleem niet zit.
En zeker na ongeveer 500 km nog steeds?
Herkent iemand dit?