Ik ben Jasper en sinds vandaag trotse bezitter van een Tomos quadro e-start uit 2005.

Het betreft een snorbrommer welke ik vooral in de stad Groningen zal gebruiken om naar school te tuffen.
Ik hou van auto/motor sport, dat is mijn grote hobby, vooral om er een beetje aan te sleutelen. Ik doe een opleiding met een technische richting op de RUG, bijna klaar gelukkig

Nou de plannen met mijn Tomosje wou ik een keer met jullie delen, ik ben er van overtuigd dat jullie experts hier nog wel het één en ander op aan te merken hebben. Foto's zijn nu niet zo spannend, het is gewoon een originele donker blauwe tomos

Huidige setup:
- Originele cilinder + snorcilinderkop
- 14-9mm Carburateur
- Standaard-snel brom-uitlaat
- TWV 26-28
- 42 km/h uur via gps, 50 op Tomos teller.
De rest -luchtfilter, optisch e.d- is volledig standaard.
Plannen:
Doel: Een snorbrommer voor in de stad welke vlot moet optrekken, topsnelheid hoeft niet veel harder dan 40 km/h te gaan plus hij moet te begrenzen zijn naar 'legale' snelheid voor de rollerbank

- Bromcilinder HD kopen
- 14-12mm carburator (Welke ik als klein jongetje ooit eens gekregen heb en het is toevallig dat het net de juiste is

- Ontsteking vervroegen naar brom.
- Prop uit spruitstuk + flowen met dremel
- Luchtfilterbox of open gaas van Dellorto
- Standaard-snel brom-uitlaat blijft.
- TWV 22-28 (of als de top nog te hoog is zelfs de kettingkast aanpassen voor 31 of 33)
- Snelgas kopen van Domino + nieuwe gaskabel
- Tankdop met slot... ja het is wel Groningen, heb het al een paar keer mogen meemaken

- Andere sproeiers proberen met setje 48-62.
- Pakkingen vervangen
- Begrenzen op CDI unit met (variabele?) condensator
Waar ik vooral benieuwd naar ben- ja ik heb al veel de zoekfunctie ook gebruikt

Begrenzen wordt even proberen, ik dacht zelf aan een variabele condensator om te kloten voor de juiste snelheid.
Nou een heel verhaal, wellicht wat teveel voor in 1 topic waarvoor excuus. Ben benieuwd wat jullie van mijn plannen vinden en nog op/aanmerkingen hebben.
Ciao!