• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Onstabiel stationair draaien + Late gasreactie

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
117 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 19 feb 2016 16:40

Al lange tijd last van een onstabiel stationair draaiende motor en een trage gasreactie (Mogelijk met elkaar in verband?)

De stationairschroef staat volledig ingedraaid maar nogsteeds wil hij wel eens uitvallen als ik bijvoorbeeld voor het stoplicht sta en ik geef geen gas bij. Het is niet dat hij direct uitvalt maar 30 seconden tot een minuut meestal. Nog steeds erg hinderlijk. Het is ook niet dat hij per se weinig toeren maakt maar hij valt gewoon uit soms.

Probleem 2 is een trage gasreactie. Alleen vanuit stilstand of als ik het gas los heb gelaten en hem uit laat rollen. Als ik niet te lang wacht met het herpakken van het gas is er geen probleem. Sproeier is het niet want ik heb van alles geprobeerd qua maat maar het probleem blijft.

Valse lucht heb ik getest met deo en dat is het volgens mij ook niet. (Misschien dan krukaskeerring onstekingszijde?)

Overigens heb ik van beide geen last met een koude motor.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


John1950
Vastgeroeste forummer
Berichten: 533
Lid geworden op: 31 mei 2015 12:23
  • Citeer

Berichtdoor John1950 » 19 feb 2016 18:26

Check eens of de uitlaat of uitlaatpoort op de cilinder niet dichtgekoold is.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 19 feb 2016 18:35

Uiteraard al dat soort dingen al nagelopen
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 19 feb 2016 18:45

Ervan uitgaande dat je keering gewoon goed is zou je is kunnen kijken of ie dat ook doet met je 12mm carb, is goed naar je membraan kijken en (als ie niet mooi meer sluit) evt de membraanplaatjes omdraaien zou iets kunnen zijn. En durf het bijna niet meer te zeggen maar een bromzuiger zou ook wel wat helpen denk ik.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 19 feb 2016 18:52

Met de 12mm hetzelfde verhaal. Hoe bedoel je precies de membraanplaatje omdraaien?
En ik denk inderdaad dat ik de bromzuiger ga doen. Mag wel harder gaan trekken.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 19 feb 2016 19:02

Als je het membraan bekijkt dan zie je het vast wel, hij beweegt altijd maar 1 kant op dus naar verloop van tijd kan ie wat krom gaan staan. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik het nog niet gezien heb maar jouwes is al wat ouder. Je kunt het testen door em even op je spruitstuk te schroeven en dan zuigen aan het spruitstuk, dan moet ie vacuum trekken, doet ie dat niet dan sluit ie niet goed af.

Edit: dat testen kan zelfs wel als ie gewoon op het blok zit natuurlijk bedenk ik me net, zuiger op odp misschien wel handig.

Als je het doet, membraanplaatjes secuur plaatsten en de schroefjes goed vast draaien, loctite borgmiddel is een pre (mijn laatste setje was verschoven nl.)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 20 feb 2016 10:17

Dan ga ik dat even bekijken. Zijn er nog andere mensen die misschien weten wat de boosdoener kan zijn? Het lijkt een beetje op het probleem van ruudjuh92 maar is toch niet helemaal hetzelfde. Die van mij start prima namelijk. Ook gewoon met dit weer (rond vriespunt) trap ik hem in 1x aan zonder choke.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 feb 2016 10:46

ls ie goed start zal je membraan ook wel in orde zijn. Je zou voor de grap je snor kop er weer is op kunnen zetten.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 20 feb 2016 13:23

Zou het dan zijn dat hij stabieler stationair loopt omdat hij minder compressie heeft? En wat de snorkop zou doen voor de gasreactie is me al helemaal een raadsel
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 feb 2016 13:43

Het kan maar net een beetje verschil maken en hopelijk de goeie kant op. Ik zie het vooralsnog zo:

a35 blok heeft een behoorlijke hoge carterdruk (grote spoeler model gemeten, oude nog niet) en niet al te beste koeling, als je een tijdje gereden hebt en vervolgens stopt dan kan ie zijn warmte niet kwijt dus de temp loopt op, ook in het carter. Hogere temperatuur = hogere druk, om mengsel binnen te krijgen heb je juist lage (onder) druk nodig. Bij lage toeren heb je sws al niet zoveel ingaande 'flow' dus alles wat dat nadelig beinvloed moet je vermijden.

HD kop geeft, o.a., een hogere verbrandingstemperatuur die door gegeven word aan je carter, vroegere ontsteking ook. Dichte zuiger beperkt flow etc. etc. Maar het is nooit het hele verhaal, meestal doen veranderingen meerdere dingen tegelijk en dat is lastig te voorspellen tenzij je heel veel ervaring hebt met betreffend blok.(maar dan is het ook geen voorspellen meer :))

Proberen dus en het beste compromis zoeken want je blijft beperkt door het basis blok (tenzij je daar ook veranderingen in aan gaat brengen)
Laatst gewijzigd door ief op 20 feb 2016 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 20 feb 2016 13:49

Allright, Allright. Volgende week denk ik maar een brom zuiger bestellen. kijken of dit iets helpt. Hoe werkt het monteren van een nieuwe zuiger trouwens? Kan ik de pistonpen er gewoon uit schuiven?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 feb 2016 13:51

Heb je een gereedschapje voor, 6 euro dacht ik (kan zonder ook maar dit is beter denk)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 20 feb 2016 16:24

Heb het nog niet gezegt of ik druk er net een zo uit, aantal vorige gingen echter helemaal niet zo simpel.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 21 feb 2016 17:47

Zo kan het natuurlijk ook (misschien wat netter maar ach 8) ) boortje, dremeltje/ vijltjes...
zuiger.jpg
zuiger.jpg (18.14 KiB) 6760 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 22 feb 2016 16:59

Hier nog wat extra dingen die me vandaag opvielen. Als ik gewoon een stuk vol gas rijd en dan gas los laat valt hij meteen uit zodra ik stil sta. Maar als ik voordat ik stil sta tijdens het remmen nog een paar keer gas geef gaat hij iets langer voordat hij uitvalt. En bij het trage reageren van het gas voelt het echt alsof hij kracht op moet bouwen. Als je gas geeft hoor je de motor geluid maken maar dan duurt het een seconde voordat hij ook echt gaat rijden.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 23 feb 2016 14:08

Zojuist het schuimmatje uit het luchtfilter gehaald. Scheelt ietsjes. Blijft nu een halve minuut ofzo stationair lopen als ik hem laat uitrollen. Zou het kunnen dat hij nu slecht stationair loopt omdat ik de timing van de ontsteking heb vervroegd?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 23 feb 2016 15:30

Kan... jij hebt een redelijk grote sproeier toch, hoe is het afgelopen met je schuif experiment?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 23 feb 2016 21:16

Relatief inderdaad. Nog niet gedaan. Ga ik binnenkort maar wel eens proberen als hij daarmee inderdaad echt rijker wordt onderin
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 23 feb 2016 21:43

Nee, armer juist en gezien je luchtfilter element test is dat misschien wel wat. In hoeverre dat stationair ook beinvloed???
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 mar 2016 16:48

Nieuwe bougiekabel en dop geprobeerd zonder resultaat... Zo het bijvorbeeld ook kunnen dat hij zo loopt omdat bijvoorbeeld de spoelpoorten dicht gekoekt zijn?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
117 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.