Welke model tomos heb je?
Tomos a35
Uit welk jaar komt de tomos ?
2007
Is het een snor of een brommer?
Snor
wanneer ontstond het probleem?
Vorige week
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Nieuw aanzuigrubber naar luchtfilter (oude rubber sloot helemaal niet goed aan), Caburateur schoongemaakt (alle onderdelen gesmeerd), Benzinekraan schoongemaakt en een nieuw benzineslangetje (+klemmetjes).
Wat is het probleem?
Hi allemaal,
Laatst had ik een probleem waarbij ik mn brommer kon starten maar vervolgens naar 50m rijden uitviel. Ik heb toen de bovenstaande veranderingen toegepast en hij deed het weer.
Nu loop ik helaas tegen een ander probleem aan; wanneer ik 's ochtends wil starten moet ik wel 30 keer kicken. In het begin lijkt hij het helemaal niet te doen, maar langzaam merk je dat hij er er toch op begint te reageren. Uiteindelijk slaat hij langzaam aan, en als ik dan ineens gas geef doet hij "Bwoooaaap" en valt hij weer uit. Ik los dit dan op door een heeeel klein beetje gas te geven wanneer hij aan blijft maar hij net niet weer bwoaaap doet. Na een tijdje loopt hij dan eindelijk goed stationair (met gas los) en kan ik gaan rijden. Als ik eenmaal rijd gaat hij als de brandweer en heb ik nergens last van, ook niet wanneer ik voor het stoplicht sta.
Hierbij moet ik denk ik ook vermelden dat mijn brommer buiten staat, maar ik blijf het raar vinden. Voorheen kon ik hem met 1 a 2 kicks aan krijgen.
Mvg,
Tim
Toevoeging: Ik heb verschillende standen van m'n benzinekraan geprobeerd. Gisteren heb ik het benzinekraantje dichtgedaan en vandaag weer open gezet; geen effect.
Toevoeging 2: De bougie vonkt goed.
Toevoeging 3: Er zit een sproeiertje 51 in. Standaard uitlaat, 14/9 carb, standaard luchtfilter maar wel zonder snorkel.