Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Dus benzine toevoer is goed, de vonk ook zeg je. Uitlaat en uitlaatpoort niet dicht geslibt? Heb je genoeg compressie als je kickt? Je hebt getest op valse lucht en dat heeft die niet, weet je dat zeker? Wanneer dat allemaal in orde is ga ik toch denken aan een lekke krukas keerring aan de ontstekingskant. Daar kan die ook valse lucht trekken. Is de keerring aan de koppelingskant lek, dan zou je een hoop witte rook moeten zien.
Enige wat ik zie is blauwe rook in het begin een beetje.
Compressie heeft hij wel.
En uitlaat poort was beetje vuil.
Heb uitlaat eraf gehaalt ik dacht mss uitlaat vol, maar ook zonder uitlaat doet hij raar
Wat je ook nog even zou kunnen proberen is het volgende. Die zwarte draad (ontsteking) die uit het blok komt splits zich in twee draden. Een draad gaat naar de bobine en de andere gaat naar de drukschakelaar om de tomos uit te zetten. Trek de draad die naar de uitknop gaat eens los en probeer dan eens te starten.
Ik heb het volgende gedaan: de stekker van de aan/uit knop eraf gehaalt.
Toen heb ik de kabel die uit het blok komt gepakt nu zitten daar 3 losse connecties aan en 1 stekker.
De 3 lossen zijn rood en zwart en wit 2 ervan zijn mannetjes wat stekker betreft.
De rode is een platte vrouwtjes stekkerdie verbinding maakt met de stekker die uit een spier witte stekker.
In die spier witte stekker komt een dun zwart draadje uit 1 voor bobine en 1 voor die uit het blok komt..
De witte stekkertje dat mannetjes stekker was altijd verbonden met de oude bobine net zogoed als de zwarte mannetjes stekker, deze 2 waren niet nodig bij mijn nieuwe bobine..
Heb je soms een Pick-up ontsteking en probeer je daar een twee draads bobine op aan te sluiten ??? Dat gaat niet werken. Inderdaad foto graag van de oude en nieuwe bobine.
Wanneer die nieuwe bobine een tweedraads is proberen om te ruilen voor een vierdraads bobine. Een tweedraads gaat niet werken op een pick-up ontsteking. Dat komt omdat de pickup op de ontsteking nu niet verbonden kan worden met de tweedraads bobine (die zwarte en witte draad)
Er klopt dan niets van het ontstekings tijdstip
Ik vroeg aan de brommer verkoper extra van is dit de juiste voor een estart hij zei: ja meneer dat is de juiste...nouja morgen maar weer inruilen en hopen op het beste bedankt voor jullie reacties