Hallo Tomos-liefhebbers,
Ik heb een Tomos XL snorfiets bouwjaar 2011 met gescheiden brandstofsysteem die momenteel niet harder dan 20 wil lopen.
Om de tweede versnelling te bereiken moet ik mijn been met kracht tegen het afvalt wegdrukken aangezien hij niet voldoende op toeren komt.Ook stationair niet trouwens.Na een lang stuk rijden afremmen betekent afslaan.Na een minuut of twee kan ik weer starten,binnen 2 minuten starten betekent 20 keer aantrappen.
De dingen die ik zelf al geprobeerd heb:
-Pakking tussen cilinder en spruitstuk vervangen wegens valse lucht.Getest met deodorant-spray.
-Uitlaat chromen sigaar 3 dagen met gootsteenontstopper laten inweken,daarna uitspoelen met warm water.Kwam veel
troep uit.
-Carburateur 1 nacht in wasbenzine laten weken,met een oude tandenborstel poetsen,en weer in elkaar zetten.Bakje
met wasbenzine was zwartig met los drijvende rommel nadien.
-Banjobout op spruitstuk vervangen.Te hard aangedraaid vanwege vermoeden valse lucht.
-Sproeier 49 bruine bougie,sproeier 52 zwarte bougie.Ook nieuwe bougie geen verbetering.
-Zowel met als zonder slangetje in het luchtfilter rondgereden.
-Zowel met als zonder begrenzer in spruitstuk rondgereden.
Van alles geprobeerd,maar hij loopt nog steeds slecht.Ik begin dit ding behoorlijk zat te worden.
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!
Groet,
tomosXL