Welke model tomos heb je? Youngstr
uit welk jaar komt de tomos ? 2005?
Is het een snor of een brommer? Snor
wanneer ontstond het probleem? Een maand of twee geleden maar geen tijd gehad om er naar te kijken
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Nee
Wat is het probleem?
Laatste keer dat ik op mijn tomos reed heb ik snachts op een best lang stuk constant op hoge toeren gereden (niet zo slim nee) Na zo een 5 minuten op deze snelheid moest ik stoppen voor een stoplicht en toen viel die uit. Geprobeerd te kicken maar de kickstart zat opeens muurvast. Ik weet niet of die voor het uitvallen/tijdens het rijden nog rare geluiden maakte want ik had muziek in me oren..
Vandaag eindelijk even de tijd gehad om er naar te kijken, dus cilinder en zuiger eraf gehaald. Zag dat er een zuigerveer stuk was en dat er (diepe) krassen op mijn zuiger zaten. Cilinder zag er nog goed uit op misschien een enkele licht krasje na. Andere zuiger gemonteerd en kon die gewoon heen en weer laten bewegen doormiddel van de kickstart, maar nadat ik de cilinder terug had gezet zat die dus weer muurvast. Doe ik iets fout of is er iets anders dat de kickstart blokkeert? Zou graag zo snel mogelijk weer kunnen rijden nu het zonnetje weer begint te schijnen.. zo erg zelfs dat ik bijna op het punt stond om een 2e hands blok aan te schaffen maar dat lijkt me toch een beetje zonde uiteindelijk.