Tomos Classic bj 1995
14/12P carb, homoet 4p uitlaat, powerfilter
Ik heb vandaag m'n uitlaat schoongemaakt en waar gemonteerd. Hij start nu niet meer en ik hoor gesis elke keer nadat ik kick. Ik heb ontdekt dat het gesis van het luchtfilter komt. Na het kicken wordt er lucht UIT (niet in) het luchtfilter geperst.
Het viel me bij het schoonmaken van de uitlaat er geen 'doorloop' is. Ik heb gootsteenontstopper gebruikt, maar wanneer ik er aan de ene kant vloeistof in deed, kwam er aan de andere kant helemaal niks uit. Zowel bij de bocht als bij de demper. Er kwam bij het schoonmaken (paar keer herhaald) veel drab uit. Ik heb m'n daarna ook nog ontkoold met wasbenzine.
BIj het kicken hoor ik dat 'ie wel wil starten, hij draait soms 0,5 seconden en dan valt dan weer uit. Ik heb 'm één keer kunnen starten door remmenreiniger in m'n luchtfilter te spuiten (was daarna op, dus ik heb 't niet kunnen herhalen, wel met deo, maar dat werkte niet).
Ik vermoed dat er een blokkade in m'n uitlaat zit, dat zou de lucht uit het luchtfilter verklaren. Bovendien had ik de eerste keer de uitlaat niet strak genoeg vastgemaakt, waardoor er een kleine kier bij de uitlaatpoort zat. Hij startte toen wel.
Denken jullie ook dat het de uitlaat is? Hoe kan ik dit fixen? Ik weet niet hoe deze uitlaat er vanbinnen uitziet.